08 oktober 2018

Sommarens utflykter

Mitt mål för sommaren var att göra något speciellt helst en gång i veckan. Främst har det handlat om att besöka platser och evenemang i Helsingfors och huvudstadsregionen. Dels för att det finns så många ställen vi sagt att vi ska besöka sen vi flyttade hit 2015 men som aldrig blivit av, men också för att jag verkligen kände att förra sommaren hann jag med ungefär noll saker. Först tog bröllopsplanerande upp halva sommaren typ, sen var vi borta, och sen var sommaren liksom slut!

Här har jag i alla fall plockat ihop inläggen om grejerna vi gjorde den här sommaren! Det känns som vi lyckades riktigt bra med mitt mål, och jag är väldigt nöjd.

Maj
10-13 maj - Den här veckan tog vi långhelg i Kimito.
17 maj - Vårens obligatoriska besök till körsbärsparken i Kasberget.
26 maj - Vi åkte till Fårholmen i Vik, något vi pratat om att göra sen 2015.
27 maj - Vi var till rhododendronparken i Haga, men tyvärr blommade inte väldigt mycket då ännu.

Juni
2 juni - Första lördagen i juni besökte vi International Grand Market i Vanda.
9 juni - Den här helgen besökte vi Serena.
16-17 juni - Vi var på födelsedagsfest på Kimitoön.
23 juni - Årets midsommarutfärd blev till Fiskars.
30 juni - Vi tog en promenad i Långnäs i Munksnäs här i Helsingfors.

Juli
6-9 juli - Den här helgen var jag i Kimito och Per i Nagu.
12 juli - Vi gick en rutt vi velat gå sen vi flyttade hit vi bor nu.
15 juli - Vi besökte Mejlans arboretum.
17-19 juli - Vi var i Kimito inför resan till Åland.
20-29 juli - Vi var på Åland och Rockoff!
30-31 juli - Efter Ålandsresan mellanlandade vi i Kimito några dagar igen.

Augusti
8 augusti - Den här dagen tog vi en kvällspromenad runt Observatorieberget, Brunnsparken, Havshamnen, Eira och Fabriksparken.
11 augusti - Sommarens troligen längsta promenad blev då vi besökte Svarta backen och Nordsjötoppen.
18 augusti - Den här lördagen åkte vi iväg till Sveaborg.

September
1 september - Vi besökte Nybondas friluftsområde.
2 september - Den här söndagen kom vi äntligen iväg till Blåbärslandet och Farfarsbron.
15 september - Vi besökte International Grand Market i Helsingfors.
16 september - Vi tog en promenad runt Kallviksudden.
21-23 september - Den här helgen var vi på Kimitoön, mitt i höstovädret.
29 september - Sista utflykten var till Malmgårdstoppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar