25 oktober 2018

21: Har dejtandet ändrat och vad tycker vi om Tinder?

Den här veckan diskuterar vi dejtingvärlden, en värld som vi inte varit en del av på över 9 år och som under de åren förändrats en hel del och som vi därför vet nästan inget om.

Jag har aldrig dejtat och minns tiden då folk klagade på att man inte dejtar i Finland. Per berättar om en dejt han var på i högstadiet, och försöker hitta appen som är till för att hitta nya vänner, som jag tror att jag hört något om någon gång. Vi funderar kring varför så många träffar partners så annorlunda nu jämfört med för 10 år sen, och på vilket sätt hela den världen och dejtandet har ändrat under de 9 år vi varit ett par. Vi spekulerar också lite kring varför det har ändrat. Vad tycker vi om Tinder? Och kan man lära känna någon på riktigt på nätet? Vi delar med oss av våra tankar kring om vi skulle våga dejta någon vi träffat på nätet eller via någon app ifall vi nu skulle bli singlar, vilket får mig att inse att jag sett på för mycket serier om mord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar