13 juli 2018

En helg i Kimito

I fredags åkte Per iväg till Nagu och Alma och jag åkte till Kimito. Där blev vi ända till måndagen, och det enda som stod på schemat för min del var att ta det lugnt, för jag kände mig så himla trött och slut. Det blev också en riktigt lugn långhelg som mest bara bestod av bastu, korsord och att vara ute.



Det fanns SÅ mycket fjärilar överallt, och speciellt av de där små blå-lila.






Något annat det fanns massor av var nyckelpigor. De var överallt!









Alma hjälpte mamma plantera om lite smultronplantor.



Alma älskar ärter och insåg att hon kunde hitta tomma örtskal som vi hade slängt i trädgårdslandet. Så hon sprang iväg dit, nappade ett, och hann hon inte äta det där rusade hon iväg med det. Försökte man komma nära sprang hon iväg. Med sandig nos och munnen full av ärtskal.


I måndags åkte vi tillbaka till Helsingfors igen. Per har semester, och jag har en vecka av lugnt jobbschema innan det blir tre veckor av mer eller mindre semester, också fast nästan alla dagarna är helt fullbokade med program. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar