13 juni 2018

Ett besök till Serena

I lördags bestämde vi oss för att det var dags att använda den sista av våra bröllopspresenter. Vi hade fått ett presentkort till Serena men det har inte blivit av att åka eftersom det hela tiden varit något annat. Men nu blev det av!

Vi hade hört många säga mindre positiva saker om stället så vi var lite oroliga för vad vi skulle mötas av. Därför hade vi inte alls höga förväntningar, och det ledde till att vi blev positivt överraskade! Också fast det kanske inte kändes supermodern tyckte jag ändå det var ganska rent och en helt okay simhall. I och med att jag inte så ofta är till varken simhallar eller äventyrsbad, och jag har inte heller varit till just Serena förut, så hade jag inte så mycket att jämföra med. Vi hade turen att det var väldigt lite folk då vi kom dit och det var inte fören en liten stund innan vi for därifrån som mängden människor började öka. Och trots att det blåste ganska kallt var utepoolerna också riktigt behagliga!


Ungefär 2,5 timmar simmade vi innan vi kände att det räckte. Vi började båda två bli riktigt hungriga. Då åkte vi vidare Iso Omena. Vi uträttade några ärenden och sen gick vi till O'Learys för att äta.

Helt klart var jag så hungrig så jag inte ens lyckades få en ordentlig bild på min mat, och inte ens hann titta på bilden för att se om den blev bra.

Per lyckades ta ett stadigare foto på sin mat.

Efter maten var det dags att hämta Alma från sin barnvakt och åka hemåt. Vi var alla lika trötta den kvällen.

Det var verkligen en superrolig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar