02 juli 2018

Långnäs i Munksnäs

I lördags åkte vi iväg till Munksnäs för veckans utflykt! Egentligen var det inte någon speciell sevärdhet eller så, men det finns ett ställe man ser då vi kör mot Kimito som jag ungefär alla gånger vi åker förbi säger att jag vill till. Så lördagens utflykt blev dit. Det är en park, Långnäs, och så går det "bryggbroar" över först till Tarvo och sen Linudden. Det är just de där "bryggbroarna" jag varit intresserad av att gå över, och nu fick jag äntligen göra det!

Vi har haft otrolig tur med vädret alla veckorna då vi varit på våra utflykter men den här gången var vi rädda att det skulle bli regn. Det utlovades inget regn, men molnen sa något annat. Då vi steg ur bilen kom det några regndroppar, men som tur var blev det inget mer än några små droppar. Det kom lite fler regndroppar precis då vi vände tillbaka mot bilen, men det blev som tur var inte heller något mer av det.

Man kan ju säga att vi var över till Esbo också, för gränsen mellan Esbo och Helsingfors går där mellan öarna.



















Älskar alla parkerna i huvudstadsregionen! Finns så många fler än jag vetat om, och de flesta är så fina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar