24 september 2018

En höstig helg i Kimito

Helgen som var spenderade vi på Kimitoön. Speciellt lördagen bjöd på höststorm, också fast det var en ganska lindrig version just där jag var, men jag tycker det är ganska mysigt. I alla fall så länge man har el (eller inte behöver vara utan allt för länge). Vi var ner till stranden en sväng mellan regnskurarna och stod och tittade på vågorna som slog mot stranden. Skulle kunna stå där hur länge som helst och bara njuta av ljudet, vattnet och vädret.





Dagen bjöd på moln, strålande sol, ösregn, ja, lite alla väder. Och det bytte bokstavligt talat från en minut till följande. Bara för att det var sol då man gick mot ytterdörren betydde inte att det var det då man öppnade den.

Mot eftermiddagen slutade ändå regnskurarna och jag tog med mig kameran för att ta lite höstbilder. Som vanligt blev det främst blommor som fastnade på bild.




Måste säga att jag är lite ledsen över att mamma och pappas äppelträd inte riktigt gett någon vettig skörd i år. Godaste äpplena ju!




Små söta paprikor! Tyvärr glömde jag helt bort att smaka, fast jag hade tänkt göra det.

Solrosorna gillade inte riktigt det stormiga vädret, och i de värsta vindpustarna såg de nästan ut som de låg ner. Och de förblev ganska sneda efter stormen. Trots de var de fina. Av någon anledning gillar jag hur solrosor blir på bild, till och med då de mer eller mindre blommat ut. De är snygga på bild ändå.








På söndagen blev det tvätt av några av Almas filtar. Då jag hade vikt ihop och lagt tillbaka den som hör till hennes bilbur kröp hon in dit och låg där en stund. Hon ville helt klart inte riskera att missa då vi åkte tillbaka till Helsingfors. Hon får det att verka som om vi ofta lämnar henne efter oss.

I övrigt blev det en lugn helg för min del. Mest bara tid med familjen, äta gott och ta det lugnt. En fin hösthelg, helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar