15 oktober 2018

Ett foto i timmen från min lördag

Jag tycker väldigt mycket om inlägg i det här formatet då man får följa med någons dag genom en bild i timmen. Det är ett bra tag sen sist jag gjorde ett sånt så jag tänkte att det var dags igen! Tyvärr insåg jag efter någon timme att det inte alls var en speciellt spännande dag, speciellt eftersom jag valde att tvätta och därför inte kunde göra så mycket eftersom jag ville ha koll på tvättmaskinen hela tiden. Men här kommer inlägget i alla fall!

10:35 - Jag vaknar sådär ordentligt, men stannar kvar i sängen ungefär en halvtimme och myser med Per och Alma. Alma älskar helgmorgnar eftersom oftast både Per och jag ligger kvar i sängen en bra stund. På vardagarna får hon nöja sig med bara mig, men det är aldrig lika bra.

11:43 - Vi skaffade nytt madrasskydd dagen innan och det hade varit i tvätten och nu torkat, så jag börjar byta lakan.

12:37 - Eftersom vi har nytt madrasskydd kanske man kan passa på att tvätta kuddarna och täckena också, för det var ett tag sen sist, tänker jag. Jag började med det genast jag steg upp, och väntade nu otåligt på att maskinen skulle bli klar så jag skulle få lägga i nästa omgång.

13:46 - Per hade fört iväg vår bil på årsservice och kommit hem tillbaka medan den fixades, så vi parkerade oss i soffan och tittade på lite Buzzfeed Unsolved för att ha tittat på allting så vi är reda för ny säsong nästa vecka! 

14:42 - Jag hade fixat med tvätten och slängde mig på soffan en stund medan jag väntade på att kunna fortsätta. Alma lade sig genast på mig och somnade. Kändes jobbigt att behöva väcka henne efter bara några minuter för att gå tillbaka till tvättmaskinen.

15:36 - Jag satte mig vid datorn för att påbörja det här inlägget medan Per var iväg för att hämta bilen.

16:54 - Då Per hade hämtat bilen åkte han iväg till butiken för att handla lite grejer för middagen både för lördagen och söndagen. Jag passade på att diska undan lite sånt som inte kunde läggas i diskmaskinen och sen städa undan lite grejer, bland annat gå igenom högen med reklam och se vad som var värt att spara och vad som skulle till återvinningen.

17:44 - Dags för middag. Det blev en lite lättare variant den här kvällen, för vi hade inte lust, ork eller sug efter något annat. Per var förkyld och vi hade båda redan sprungit runt så mycket hela dagen. Gott i alla fall!

18:58 - Vi hade alla tre ätit middag och var ute på kvällspromenad.

19:40 - Vi hade precis kommit tillbaka från vår timmes långa promenad och jag lade igång sista maskinen tvätt för dagen, och startade diskmaskinen.

20:54 - Jag tog en snabbdusch och prövade sen en ansiktsscrub och ansiktsmask som kom i senaste BetteBoxen. Per gick i bastu, men jag kände inte för det den här lördagen.

21:44 - Vi åt köttpirog och drack julmust medan vi tittade på slutet av veckans avsnitt av The Wall.

22:52 - Dags att fixa resten av lakanen. Allt förutom min ena kudde hade torkat och var redo att fixas i ordning för natten.

23:44 - Efter att ha tittat på några avsnitt av säsong två av Jack Whitehall: Travels with my father satte jag mig vid datorn en stund för att skriva om några produkter jag fått slut på under de senaste dagarna och fixa lite med det här inlägget. Sen gick jag och lade mig. SÅ skönt att krypa ner i sängen när det är rena lakan och också kudde, täcke och madrasskydd är nytvättat!

1 kommentar:

  1. Äääääälskar såna här inlägg! Också om det bara är vardagliga grejer så tycker jag ändå att det är så intressant att läsa om. Vet inte varför jag sen själv sitter här och tycker att mina liknande inlägg skulle bli super tråkiga och därför aldrig gör ett D:

    SvaraRadera