06 juni 2018

International Grand Market i Vanda

I lördags åkte vi iväg till den internationella marknaden som höll till i Vanda under veckoslutet. Den kommer vara i Helsingfors i slutet av sommaren, men vi kände att vi ville besöka den nu också! Vi har besökt den alla år vi bott i Helsingfors, men alltid bara då den varit i just Helsingfors.




Vi köpte egentligen inget. Eller okay, varsin bit pizza från samma ställe som förra året. Lika god i år! Sen köpte vi också en ask med jordgubbar från en Supermarket, men det räknas ju kanske inte riktigt till marknaden, fast vi köpte den i en butik precis bredvid.

Det var inte alls farligt mycket folk där just medan vi var där. Eventuellt för att det var skolavslutningsdag. Oberoende av orsaken så var det skönt att inte behöva trängas lika mycket som då den är i Helsingfors!

Vi har besökt marknaden då den varit i Helsingfors tidigare år:
Marknad (2016)
Marknad (2017)

2 kommentarer:

  1. Åh jag visste inte ens att det ordnas nåt sånt där! Ja skall till Helsingfors pä lördsg. Först ska vi med familjen gå runt i Heureka o sen skall Mika o jag fara till Naturhistoriska museet! Har ni varit till någondera? Jag hsr varit förra året till naturhistoriska men hann inte se allt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Heureka var jag till nån gång i högstadiet tror jag, och Naturhistoriska har jag varit till två gånger. Det var nog också i låg-/högstadiet. Vill till båda igen för det var så längesen sist!

      Radera