27 december 2018

Empties december 2018



Fall of Pumpkin Vanilla Pumpkin Softening Body Butter 200 ml (The Body Shop, 19,90€). Jag var så intresserad av att testa en produkt från den här serien och passade på att beställa den här då jag köpta julkalendern. Och jag blev så besviken, för jag gillade inte alls doften speciellt mycket. Jag  vet inte vad jag hade förväntat mig, men inte det här. Jag tyckte den doftade nästan precis lika som Boots marshmallow & peppermint-serie. Den doftar typ... cookies. Liksom smuligt. Och en väldigt stark doft. Som tur är tyckte jag inte vaniljdoften kom igenom allt för mycket, och i alla fall inte på ett jobbigt sätt. Jag klarade ju av att använda upp den här, men jag skulle inte köpa av den igen. Skulle gärna veta om allt annat i samma serie doftar likadant. Den gick relativt bra att smörja in i huden, men det var inte en produkt som sjönk in i huden speciellt fort. Jag kunde gå omkring väldigt länge och vänta på att kunna klä på mig, för den var ganska fet och gick liksom inte in i huden! Doften var som sagt stark och tydlig, och blev kvar på kroppen rätt länge. Också fast doften till slut inte var så tydligt på huden mer kunde jag länge efteråt känna doften tydligt på kläderna jag haft på mig genast efter att jag använt produkten. Inte en produkt jag skulle köpa av igen.

Cutrin Professional Chooz Anti-Frizzer 75 ml (LivBox februari 2016). Något otroligt har hänt. Jag har använt slut på en hårprodukt som inte är schampo, balsam eller torrschampo! Den här doftar lite lätt äppelaktigt, en riktigt bra doft. Och den är som en halvt genomskinlig gel. Jag tyckte den var lätt att applicera i håret. Jag använde den alltid i handdukstorrt hår, så jag vet inte om det har något att göra med min upplevelse. Jag tyckte nog kanske att den gjorde mitt hår lite extra glansigt och kanske lite, lite mjukare. Men det stod att det skulle göra det mindre statiskt och mindre frissigt. Ja, det är möjligt att det var lite mindre frissigt, så länge det inte var fuktigt ute för då hjälpte det inte alls. Men det gjorde absolut inte mitt hår mindre statiskt! Kanske att det stod ut lite, lite mindre på grund av att det var statiskt på annat sätt än förut. Men herregud vad jag fick stöt av allt då jag använt den här! Vintertid får jag alltid stöt av typ allt, men varenda gång jag hade använt av den här produkten var det tusen gånger värre! Om jag förut ibland kunde slippa att få stöt av något så var det 100% säkert att jag skulle få stöt av allt om jag hade den här i håret. Jag skulle inte köpa av den här, den gjorde inte tillräckligt mycket skillnad för mitt hår, och den gjorde så jag fick stöt av saker oftare.

Love Beauty and Planet Muru muru butter & rose Blooming radiance sheet mask 21 ml (K-Citymarket, 2,90€). Den här doftade lite lätt av någon blommig parfym ungefär, och den skulle ge soft and glowing skin. Den kändes skön på huden, och jag tyckte den var en bra storlek så att den täckte ansiktet ordentligt. Den satt också kvar på plats väldigt bra och kändes superskön på huden. Den lämnade lite produkt kvar i ansiktet, men inte några jättestora mängder. Jag fick ändå torka bort lite som min hy inte ville dra i sig. Jag såg ingen superstor skillnad efteråt, men jag tyckte min hud kändes supermjuk efteråt! Den här kan jag tänka mig att köpa av igen.


Naturel Hydrogel Eye Pads Gold (BetteBox november 2018). Den här skulle vara anti-wrinkle, ta bort mörka ringar och minska puffiness. Hmm. Jag tyckte inte jag såg någon som helst skillnad efter att jag använt dom här. Jag tyckte också att min hy till och från kliade och stack medan jag hade dom på, och inte på ett sådant där behagligt sätt så man känner att det gör nån nytta, utan mest bara på ett obehagligt vis. De doftade inte egentligen något och var så fina och guldiga. Padsen satt också bra på plats hela tiden. Men tyvärr tyckte jag inte de gjorde någon verkan för mig (kanske skulle behöva användas några gånger för att se skillnad), och de gav en obehaglig känsla medan de var på, så jag skulle inte köpa av dom själv.




Naturel Hydrogel Gold Face Mask (BetteBox november 2018). Precis som eye padsen doftade den här masken inget, och den var guldig och fin. Masken var uppdelad i två delar, och jag tyckte den satt mycket bra på plats under hela sina 40 minuter den skulle vara på. Men tyvärr gav den samma stickiga, obehaglig känsla under delar av tiden den var på. Och dessutom såg man ju så lustig ut med den på! Jag skattade högt då jag fått en på plats, vilket ledde till att då jag andades in häftigt så sögs den där fliken för näsan fast ovanpå näsborrarna så det inte kom in luft. Hmm. Komiskt som attan, men inte den bästa masken kanske. Den här skulle minska rynkor, ge näring och jämna ut fina linjer. Jag såg nog ingen större skillnad på min hy, inte åt det bättre hållet. Följande dag hade jag istället några riktigt enorma, otrevliga finnar som gjorde ont! Den här passade inte mig, och därför skulle jag inte köpa av den själv.

The Body Shop Berry Bon Bon Softening Body Butter 50 ml (The Body Shops julkalender 2018, Lucka 4). Den här doftade som någon yoghurt med röda bär. En söt, men ändå väldigt fräsch doft, tyckte jag. Till skillnad från body buttern jag skrev om högre upp kändes den här mycket lättare, gick bättre att smörja in, och gick in i huden SÅ mycket lättare och snabbare. Den här behövde man definitivt inte vänta jättelänge innan man kunde klä på sig igen. Doften blev kvar på huden ett litet tag, men sen tyckte jag den försvann. Den blev inte kvar och gjorde att precis allt man var i närheten av doftade av den hur länge som helst. Det uppskattade jag! Den kändes lite mindre kompakt och hård, och betydligt mer mjuk och lite tunnare än många body butters jag prövat, och det gjorde att den var behaglig att smörja in i huden, den blev inte att kännas för tung, och jag tror att den kunde passa också fast man inte har väldigt torr hud. Den blev helt enkelt inte för mycket. Jag tyckte mycket om den här produkten, både doft och hur den kändes! Jag kunde tänka mig att köpa av den här. Jag är inte alltid så förtjust i deras juldofter, men den här gillade jag. Den var liksom inte för överdrivet julig, och doften var inte heller speciellt oäkta.

7th Heaven Dead Sea Mud Deep Pore Cleansing Hard Drying Mask 20g (från Montagne Jeunesse 7th Heaven Value Multipack x 5, FeelUnique, 6€). Den här har en lite lavendel-aktig doft, och doften påminner mig så himla mycket om då jag i högstadiet, för sen jag börja använda ansiktsmasker är det här en som jag köpt många gånger. Precis som den står så torkar den här som en hård mask, men den här kliade faktiskt inte trots att jag brukar ha problem med det. Jag gillar doften och hur den känns på huden. Den var lätt att applicera, men då man ska tvätta bort den krävdes det lite mer jobb. Det här är en av de masker som jag tycker allra bäst rensar upp porerna, och min hy såg så himla ren och snygg ut efteråt! Och huden kändes mjuk. Den här kommer jag köpa av igen.

1 kommentar:

  1. Dom där 7th heaven maskerna (inte alla men en del) kan vara riktigt bra trots sitt billiga pris! Den här som du skrivit om har jag inte testat men jag blev väldigt nyfiken på den.


    😁

    SvaraRadera