27 december 2017

Empties december 2017



MSCHIC Mineral Primer 11 g (LivBox juli 2016). Jag vet absolut inget om primers i och med att jag inte använt någon förut, så jag har inget att jämföra den här med. Den doftade inget, och den kändes väldigt skön på huden, hade en väldigt spännande konsistens, och jag tyckte absolut att den gjorde att sminket höll sig kvar längre, bättre och snyggare. Skulle jag köpa av den? Nja, jag vet inte. Just nu kunde jag inte hitta den på deras hemsida, men jag gissar att den kostar så mycket att jag troligen inte skulle känna att det är värt det. Skulle jag få av den igen skulle jag mycket glatt använda den, för det var en produkt jag gillade.


MSCHIC Natural Beauty Foundation Porcelain 11 g (LivBox juli 2016). Jag har nästan aldrig använt foundation eftersom jag tyckt det varit så himla svårt att hitta rätt färg, och många jag prövat har känts för kakig och jobbig att ha på sig. Men den här färgen matchade faktiskt väldigt bra min egen hudton, var lätt att applicera och få ett bra resultat och kändes väldigt lätt. Jag upplevde att den var mediumtäckande, så den krävde absolut concealer, men det är också roligt att den inte helt 100% täcker in ens egen hy. Jag kunde tänka mig att använda den här, och möjligen köpa av den trots priset. Men sen jag började använda den här har jag hittat en annan jag, hittills, tyckt bättre om, så därför kommer jag inte genast klicka hem den här i fullstorlek. Men det är ett alternativ!


Morocconoil Treatment Hair Oil 10 ml (LivBox oktober 2016). Det här blev omedelbart min favoritdoft typ någonsin. Jag ÄLSKAR den här doften, till och mer än någon av de tidigare håroljor jag prövat och älskat doften av. Den var lätt att applicera i håret, och den gjorde inte att håret kändes oljigt eller något sånt. Gjorde att håret blev sjukt snyggt och blankt, doftade extremt gott, och var lite lättare att reda ut. Jag skulle mycket gärna köpa den här själv, och också pröva annat från samma serie/märke, men det är sjukt dyrt, så det är inget jag kommer köpa genast. Förhoppningsvis kommer jag ihåg den här produkten någon gång då jag har extra pengar att lägga ut på den.

Schwarzkopf Professional Bonacure Hairtherapy Oil Miracle Talent 10 Brazil oil 5 ml (BetteBox februari 2017). En sådan här gjorde jag slut på rätt nyligen, och väldigt lite har ändrat sen dess. Älskar fortfarande doften och hur det får mitt hår att se ut, men efter föregående produkt känns den här inte riktigt lika otrolig längre. Men den har en lättare doft som är väldigt annorlunda marocconoilen, så fantastisk på ett annat sätt.






Ibero sminksvamp (~5€). Jag minns inte varifrån jag köpte den, för det var rätt längesen. Jag tror jag skaffade den ett tag efter att den här sortens sminksvampar började bli poppis, men det tog väldigt länge för mig att börja använda den. Den är väldigt mjuk, och jag tyckte den var lätt att applicera foundation jämnt och snyggt med. Eftersom jag inte använt någon annan än den här så vet jag inte om det är en fördel eller nackdel att den är mjuk, och jag kan i övrigt inte jämföra den med andra. Den jag nyss börjat använda och prövat en gång är betydligt hårdare, men jag vet inte vad jag föredrar ännu. Jag kunde bra köpa en igen.
Sephora Pearl Face Mask Perfecting & Brightening 22g (Sephora, 4€). Den här hade en väldigt svag och fräsch doft som jag tyckte man knappt märkte av. Den gjorde inte att min hy stack eller nåt sånt, så som den andra gjorde, utan den kändes inte något speciellt alls. Den här hölls också bra på ansiktet och var en bra storlek. Och precis som den andra så gick det lätt att massera in det resterande i huden då man tagit bort masken, det tog ett tag för det att dra in och under tiden var hyn lite klibbig och obehaglig, men det gick över så hyn orkat dra in allt. Jag upplevde ingen större skillnad med den här. Ja, kanske hudtonen såg lite jämnare ut dagen efter, och kanske lite mer lyster, men jag upptäckte det mest för att jag noggrant tittade efter det. Annars var inte min hy sådär superimponerad av den, och den gjorde absolut inte att några finnar minskade. Jag tror inte jag skulle köpa just den här igen.



Boots Extracts Marshmallow & Peppermint Gift Set (Boots, £14).
Förra julen valde jag den här som julklapp åt mig själv. Eller tja, jag valde den, och så fick Per ge den åt mig. Så jag visste att jag skulle få den i och med att jag själv lagt till den i varukorgen då vi beställde från Boots. Också fast jag fick den förra julen har det inte blivit att använda dom fören nu under hösten, i och med att jag i början av året hade andra produkter jag använde slut på, och sen under sommaren ville jag inte använda dom eftersom det var mer av en juldoft. I oktober plockade jag fram dom första av dom, och har sparat alla empties nu till ett och samma inlägg.

Boots Extracts Marshmallow & Peppermint Hand Cream 75 ml. Den här handkrämen doftade inte riktigt som det den skulle. Kanske nog några hintar av rätt doft, då man visste vad den skulle dofta, men jag upplevde att den fanns en hint av cookiedoft i den på något vis. Och lite damm. Och då man bara känner en vag doft av den mer är det som någon doftgran för bilar. Jag tyckte också doften höll sig kvar ganska länge. Den återfuktade på en mediumnivå. Det var inte så att man behövde smörja in händerna precis hela tiden, eller att de kändes äckligt torra, men det var inte heller så att de kändes ordentligt återfuktade. Den drog in in händerna ganska fort. Men usch vad den smakade beskt och äckligt! Jag har aldrig tidigare tänkt på att handkräm överlag smakar väldigt lite, eller i alla fall inte helt äckligt. Jag har liksom inte varit medveten om att jag har känt smak av någon handkräm. Men den här kände man genast en äckligt besk smak så fort man hade nuddat sina läppar eller nåt i närheten av munnen som man sen kom åt på något vis, eller till och med då man åt nåt man rört vid. Den lämnade kvar smak till och med långt efter att man hade smort in händerna med den.

Boots Extracts Marshmallow & Peppermint Body Wash 200 ml. Det här är den som doftade väldigt tydligt en sötaktig peppermint med en vag hint av marshmallows. Efter att ha använt den ett tag insåg jag att den doftade helt som de blåa Marianne-godisarna! Riktigt gott, med andra ord. Jag upplevde att den här var den enda av de fyra produkterna som faktiskt doftade en ditåt det som de här skulle dofta. Tyvärr upplevde jag inte alls att doften höll sig kvar på huden. Redan då man sköljde bort löddret så försvann doften, så det var som den inte alls fastnade på huden. Huden kändes ändå ganska mjuk efteråt, och det var inte så att huden kändes väldigt torr, men absolut inte återfuktad heller. Löddret den gjorde var väldigt mjukt. Jag använde upp den på 1-2 månader i och med att jag använde väldigt drygt av den, men man skulle klara sig med en betydligt mindre klick och då skulle den räcka ganska länge.


Boots Extracts Marshmallow & Peppermint Body Scrub 200 ml. Jag vet inte om det kanske hade att göra med att det var så längesen jag fick den (men den skulle vara bra i 12 månader, så det borde inte bero på det), men det var som om det knappt fanns några scrubkorn alls i den! Det fanns lite, och dom var väldigt små. Så jag upplevde att det knappt fanns något riv alls i den, och jag vet inte om jag kan säga att den gjorde så mycket för min hud. Kanske huden blev lite mjukare? Men det var ingen märkbar skillnad. Den här var den i serien som doftade allra mest som cookies, men precis som med handkrämen kunde man nog urskilja hintar av den doften det skulle vara, då man visste vad den skulle dofta. I och med att den inte innehöll så mycket scrubkorn så använde jag slut på den ganska fort (~en månad), för det kändes som om jag behövde mycket för att den skulle göra någon verkan alls.

Boots Extracts Marshmallow & Peppermint Body Lotion 200 ml. Igen inte en helt övertygande doft. Den var lite bättre än handkrämsdoften nog, i alla fall pepparmintdoften kom fram lite tydligare.  Som tur var höll sig inte doften kvar superlänge på huden, så det var inte så farligt. Den var tjock och väldigt krämig, och väldigt behaglig att smörja in kroppen med. Den återfuktade bra, och var relativt dryg. Den räckte omkring två månader då jag använde den 3-4 gånger i veckan. Jag måste säga att jag blev glatt överraskad över hur bra den här var.



Overall review av de här fyra produkterna är nog ändå att duschtvålen var riktigt, riktigt bra, och body buttern var också bra fast jag inte gillade doften. Enda produkten jag kunde tänka mig att använda igen med den här doften är nog ändå duschtvålen.

Trots att jag handlade mycket på Boots då vi bodde i England så prövade jag aldrig nåt från deras Extracts-serie, också fast jag såg produkterna i butikerna och nog köpt en hel del annat av Boots egna serier. Men jag skulle vara intresserad av något annat från Boots Extarcts, men då kanske något mer fruktigt eftersom de dofterna brukar vara lättare att få "rätt".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar