29 december 2018

Julveckan

Precis som tidigare år var vi i Kimito en vecka under julen. Vi åkte dit i söndags. Den dagen gjorde vi inte speciellt mycket. Det enda som stod på schemat var ett besök till mommo och sen bastu!

Måndagen, alltså julaftonen, kan ni läsa om i ett eget inlägg.

På tisdagen bestämde jag mig för att gå ut och fota lite, för jag ville hinna få bilder innan snön försvann! Måndagen bjöd på riktigt, riktigt kallt och vacker snö, men tisdagen bjöd på plusgrader och lite smått regn. Jag ångrar att jag lät bli att gå ut i kylan på julaftonen för att knäppa några bilder, för allt var så vackert i alla snö! Inte alls lika fint då snön redan fallit från träden och det börjar bli tö...

En hungrig hackspett fick jag syn på.


En massa harspår hade dykt upp under natten.

Men mest av allt fanns det spår av Alma.


Då jag hade varit ute en stund kom Alma med ut och hoppade omkring i snön. Hon tycker snö är så himla roligt!




Onsdagen blev än väldigt stillsam dag då jag mest bara löste korsord och umgicks med mina föräldrar. Några bilder blev det inte heller.

För torsdagen hade vi egentligen planer, men tyvärr ändrades dom snabbt och dagen blev mycket lik onsdagen med noll program. Skönt det med.

På fredagen vaknade jag vill en väldigt disig värld. Jag tog med mig kameran och gick en liten runda, för jag tycker det är så fint då det är sådär jättedisigt.





Då jag en gång var igång passade jag på att ta lite andra bilder också.








Resten av dagen blev lugn, precis som tidigare under veckan. På kvällen åkte Per och jag för att äta kebab och hälsa på LANet som hålls varje år den här tiden. Båda grejerna har blivit lite av en tradition.

Idag packade jag ihop alla sakerna och tog en till lugn dag. Strax innan klockan 17 satte vi oss i bilen och åkte iväg tillbaka mot Helsingfors. Vi hämtade ut lite paket på vägen och sen åkte vi hem. Klockan 21 hade vi bastu, mycket skönt efter att ha suttit i bilen några timmar!

Efter det öppnade vi lite fler julklappar! Men mer om det imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar