12 december 2018

Kimitohelg

Senaste helgen var vi i Kimito. Den här gången fotade jag inte speciellt mycket, för det regnade mest hela tiden så jag kunde inte gå ut med kameran. Alma använde större delen med att sova, busa och vägra gå ut eftersom de var kallt och blött.


Mamma, Per och jag spelade istället kort. Ett kortspel mamma och jag inte hade spelat förut, och sen två som var åtminstone halvbekanta från förut. Och så spelade vi om och om igen. Väldigt roligt! Då jag var liten spelade speciellt mamma och jag ganska mycket kort, men det är längesen sist nu. Mycket roligt att göra det igen!

Alma sov för det mesta i någons famn medan vi spelade kort.


Jag har också nyligen bestämt mig för att ge geocaching en chans som ny hobby. Mamma och jag passade på att ta en promenad under söndagen medan det inte regnade, och jag kunde hitta mina två första cacher. Riktigt roligt, måste jag säga!

På söndag kväll var det som vanligt dags att sätta sig i bilen och åka tillbaka till Helsingfors. Men det är inte så länge kvar tills vi åker tillbaka till Kimito för att fira jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar