17 september 2014

Varför är det så tråkigt att laga mat åt bara sig själv?

Eftersom Pers arbetstider har ändrat innebär det också att han jobbar kvällar igen (BRÖÖÖÖL vilken dålig idé!). Det här betyder att jag de veckorna (både den här OCH nästa, och troligen några veckor lite här och där ännu innan vi flyttar :( ) så lagar jag mat åt bara mig på kvällarna. Visserligen blir det oftast att jag lagar så det räcker som lunch åt mig och mat åt Per följande dag med, men det är ändå bara jag som äter den kvällen. Och varje gång så inser jag hur OTROLIGT tråkigt det är att laga mat åt bara sig själv. Liksom öööäääääh, tråååkiiigt!

Jag försöker ändå vara duktig och faktiskt laga mat, men jag försöker hitta sånt som går lätt och snabbt att laga och som kräver så lite som möjligt av mig, hehe. Tur i alla fall att det ska bli till mig och Per följande dag, då är det i alla fall NÅGOT som sporrar mig lite mer att orka laga mat.

Igår fick det bli ris, och till det marinerade jag lite kyckling, och lite kyckling rullade jag i ägg, skorpsmulor och kryddor. Blev riktigt gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar