29 september 2014

Mini Moos Minty Moo Bar

Jag älskar att kolla igenom butikernas Free From-hylla. Tidigare hittade vi nu Nakd (Cocoa Orange och Ginger Bread (smakar precis som pepparkaksdeg!!) är mina favoriter!) och Bounce Energy Balls, och för typ två veckor sen köpte jag en chokladstång jag inte smakat på förut. Det finns en del andra smaker också (original och orange bland annat) men vi valde att pröva chokladstången med mint. Och herregud vad gott! Det här är bland de godaste chokladsorter jag har smakat på (och som finländare så är Fazer måttstocken för all choklad, och det är inte jättelätt att komma upp till Fazers nivå), och den är dessutom både dairy free och gluten free och ska passa för vegetarianer och veganer. 

Enligt deras hemsida ska deras choklad gå att få tag på i en hel del europeiska länder, bland annat Sverige, men jag tror att de flesta andra länder säljer dem främst i hälsokostaffärer och liknande. Men om du får ögonen på Mini Moos choklad, och är en chokladälskare, så kan jag rekommendera att köpa och smaka på den. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar