27 september 2014

Empties: Bara tre stycken

Den här månaden har den inte heller blivit väldigt mycket empties. Men tre produkter har jag i alla fall att skriva om. :)

Vitamin E Gentle Facial Wash 100ml (The Body Shop, £8.50). Det här är en produkt jag köpte då jag ville ha någon ganska mild ansiktstvål att använda på morgonen, och eftersom jag började använda den ett tag innan sommaren tilltalade vitamin E mig då det ska vara bra till exempel om man bränt sig i solen. Det blev snabbt en favoritprodukt! Den är väldigt krämig och mjuk och är supermild mot huden! Huden känns väldigt ren och mjuk efteråt, utan att kännas torr och obehaglig, och jag tror det är en av de mildaste ansiktstvålar jag prövat. Det är i alla fall den som känts mildast. Den ska också ta bort smink, men det har jag inte testat eftersom jag använder den på morgonen. Det här är en produkt jag redan köpt ny av, för jag älskade den verkligen.
Mango Shower Gel (The Body Shop). Det här hör också till en av produkterna jag tog över efter att Danella varit här. Och jag gillade verkligen den här! Den doftade gott, med en underlig vag ton av en doft som påminde mig om flytande antibiotika/penicillin, vilket var lite udda. Av någon anledning finns det flera mangoprodukter som doftar/smakar lite så. Men gillade ändå doften eftersom den starkare doften var mango. Den torkade inte heller ut min hud, och är dessutom soap-free vilket jag gillade. Helt klart en produkt jag kunde tänka mig att köpa i framtiden!
Neutrogena Visibly Vlear Rapid Clear Treatment 15ml (Boots, £4.99). Jag vet inte varför jag köpte den här produkten igen. Jag har haft av den förut, och jag ogillade den då också. Den här gången var det samma sak. Också fast den kanske gjorde lite verkan så tyckte jag inte det var tillräckligt för att vara värt det. Jag tycker den lade sig som en underlig hinna som gick att dra bort en liten stund senare (slutade ofta med att jag kliade mig i ansiktet och så lossnade hinnan), också fast man lade bara en lite klick av det. Den är inte slut (fast jag använt mer av den den här gången än sist jag hade den), men av någon anledning hade den typ delat på sig och det som kom ut var mer som vatten än "gelen" som det ska vara. Vet inte riktigt vad som hände där, den var inte ens väldigt gammal, och det hjälpte inte att skaka om den eller något sånt. Så, tyvärr en produkt som jag inte riktigt gillade och som jag kände att inte fungerade för mig.

1 kommentar:

  1. Jag har också testat den där neutrogena produkten och känner likadant! Det är verkligen inte värt att köpa den :/

    SvaraRadera