11 juni 2019

Kreta 2019: onsdag 5 juni (dag 2)

På onsdagen vaknade vi båda en timme innan alarmet skulle ringa klockan 9. Vi fixade oss i ordning och gick ner för att äta frukost.

En liten stund efter frukosten gick vi ut på en liten promenad längs stranden. Sist var vi till samma ställe och gå. Det finns en liten udde med ett litet kapell, St Apostoli, på i närheten av hotellet. Den här gången var det lite mindre supervarmt, och betydligt färre syrs-kräk.

Efter vår promenad tog vi det lugnt på hotellet. Vi låg ute på terrassen och löste lite korsord och njöt av solen.

Då vi hade ätit lunch tog vi en kort promenad till butikerna i närheten. Vi tittade runt lite, och köpte snacks till utflykten vi skulle på följande dag. Jag hade också glömt min keps hemma, så vi letade upp en ny sådan eftersom det kändes som om jag behövde något att ha på huvudet som skyddade från solen. Och så besökte vi hotellets butik som hade flyttat sen sist vi var här, och nu också var väldigt mycket större.

Väl tillbaka på hotellet passade vi på att fixa hyrbilar inför kommande utflykter, och sen var vi så trötta så vi båda tog en ganska lång tupplur. Oops. Vi vaknade passligt till middagen.

Efter middagen tittade vi på tv en kort stund innan det var dags för hotellets white party. I och med att vi skulle upp tidigt följande dag och sen vara borta hela dagen tog vi bara någon drink, satt där en dryg timme, och så gick vi tillbaka till rummet runt 22.

Vi packade ihop grejerna vi behövde med oss följande dag, tittade på en film på tv, och så var det dags att sova för att orka med en lång dag följande dag!