22 juni 2019

Kreta 2019: lördag 15 juni (dag 12)

Jag vaknade av och ann redan runt 7 den här morgonen, i och med att vi somnat så tidigt kvällen innan. Men jag somnade om och vaknade vid 9, vilket var tur för jag hade ställt in mina alarm fel. Vi gjorde oss klara och gick till frukosten. Det blev en ganska snabb frukost, för vid 10 började dagens första aktivitet. Jag deltog inte, men tittade på en stund. Sen gick jag tillbaka till rummet och solade en stund.

Per kom tillbaka till rummet en snabb sväng innan vi gick till beach partyt som började klockan 12. Vi drack en drink, åt lite vattenmelon, och så var Per med och dansade. Efter det hoppade vi i poolen för den dagliga simturen. Vi simmade inte så länge innan vi kände att det var dags att äta lunch.

Efter lunchen tog vi en kort paus i rummet för att svalka oss. Sen skulle vi gå och bowla! Meeeen öppettiderna på deras hemsida stämde inte, och då vi kom tid runt 14:30 stod det att de öppnar först klockan 16, fast de enligt hemsidan skulle öppna 12. Vi kände inte för att vänta i värmen, så istället gick vi via lite butiker och tillbaka till hotellet.

Nästan genast vi kom tillbaka gick Per iväg på eftermiddagens aktiviteter. Jag passade på att skriva vykortet som jag skulle skicka, fixa lite fler blogginlägg, och ta det lugnt i svalkan eftersom jag inte heller den här dagen mådde helt 100%.


Då vi kom ut från middagen blev vi att prata med en guest realtions-person, och Per nämnde att sist vi var här hade de ofta en sorts kokos-choklad-grej på efterrättsbordet, typ som en Bounty på pinne, men att vi nu bara sett dem en enda gång. Hon ringde ett samtal för att se om det skulle gå att få dom på menyn ännu innan vi skulle åka hem, och sa att det säkert går att fixa.

Vi gick via rummet och sen ner till stranden för att titta på solnedgången. Vi hade bara tänkt sitta där en stund, men det slutade med att vi satt där i runt 40 minuter, ända tills solen försvann bakom bergen. Solnedgångarna där är så himla fina! Just den här dagen råkade det förstås vara lite molnigt (typ enda lite mer molniga dagen på två veckor), så solnedgången var inte lika häftig och fin som den brukar kunna vara. Men sjukt fin för det!












Vi tog en sväng via rummet igen, och där möttes vi av ett kort och en liten tallrik med fyra stycken av de där kokos-choklad-pinnarna!! Älskar det där hotellet, alltså.


Efter att ha mumsat i oss varsin av efterrätterna gick vi till ena av barerna. Där var det latin night på gång, så vi tog varsin drink och tittade på dansen en stund.




Väl tillbaka på rummet öppnade vi flaskan med bubbel som vi fick redan då vi checkade in, men det hade bara inte blivit av att öppna den förut.


Vi satt ute på terrassen och drack varsitt glas bubbel, och jag upptäckte att någon lampa gjorde så det blev fina skuggor på väggen ovanför.


Efter det kröp vi ner i sängen, tittade på tv en kort stund, och somnade sedan igen innan midnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar