20 juni 2019

Kreta 2019: fredag 14 juni (dag 11)

Precis som vanligt började vi dagen med frukost, och efter det var Per med i lite olika aktiviteter. Jag gick tillbaka till rummet och solade en stund.

Då Per kom tillbaka gick vi till poolen och simmade lite. Vattnet var så skönt, så varje gång vi simmade ville vi typ aldrig gå upp! Men efter kanske en halvtimme tyckte vi ändå att vi hade simmat tillräckligt, så vi gick tillbaka till rummet för att svalka oss lite. Jag passade också på att fixa med lite blogginlägg.

Den här dagen bestämde vi oss för att ta room service istället för att gå och äta lunch i restaurangen. Jag hade ju testat det redan en kväll tidigare, men vi hade redan från början tänkt att vi en gång ska äta lunch på rummet.

Den här gången valde jag en club sandwich, och Per tog en hamburgare. Burgaren var ENORM. Vi var båda väldigt nöjda med maten, och portionerna var stora.


Vi smälte maten en stund innan vi gick ner till stranden och simmade i havet. Där var vattnet också så himla skönt, så vi plaskade runt ett bra tag och ville inte gå upp. 

Till slut var vi ändå tvungna att gå tillbaka till rummet för att hinna duscha innan middagen. Det negativa med att simma i havet där är ju att det är så mycket saltigare än Östersjön, så hela kroppen smakar salt, och man känner liksom en salthinna på huden.

Ingendera av oss kände oss speciellt hungriga eftersom vi åt lunch så sent och portionerna var så stora, men vi fick ändå i oss lite middag. Bland annat hade de den här dagen en supergod pasta!

Ganska genast efter middagen gick Per iväg för att spela bingo. Jag hade tänkt gå med, men hade inte mått helt 100% under dagen så jag gick tillbaka till rummet och tog det lugnt istället. Någon dag tidigare hade en värmebölja börjat, och det tar alltid någon dag för mig att vänja mig vid värmen. Tyvärr kan jag må ganska dåligt under de där dagarna.


Vi var tydligen ganska trötta båda två, så då Per kom tillbaka runt 22:30-23 tittade vi på tv en kort stund, och sen somnade vi båda innan 23:30! Tror inte vi varit i säng så tidigt någon kväll innan det under tiden vi var där. Skönt att sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar