17 juni 2019

Kreta 2019: tisdag 11 juni (dag 8)

Tisdagen blev en riktigt slö dag. Inte helt planerat, men så blev det.

Vi började som vanligt med frukost, och sen satt vi ute på terrassen och löste lite korsord. Vid halv 12 gick vi iväg till hotellets spa. Där fick vi först njuta av deras bastun (den vanliga blev upp till 70 grader varm, vilket jag tycker är rätt bra för en bastu utanför Norden!). Och sen blev det 65 minuter helkroppsmassage. Den vi hade valt var vanligen 50 minuter, men vi fick varsina extra 15 minuter från hotellet i och med att vi snart har bröllopsdag. Såååååå skönt och avslappnande!


Efter det var vi båda rätt så slöa, men släpade ändå iväg oss till lunchen. På väg därifrån passade jag på att ta en iskaffe jag ville smaka på, men det visade sig vara ett dåligt val. Av någon anledning börjar jag ibland, eller egentligen rätt ofta, må riiiktigt dåligt av koffein, och eventuellt var det här iskaffet extrastarkt, för jag började må så, så dåligt. Jag kröp ner i sängen och vilade, drack samarin, och försökte få i mig lite smått att äta. Vi hade egentligen planer på att göra saker under eftermiddagen, men det blev det inget av.

Jag fortsatte må dåligt och kände mig konstig, och blev trött. Så jag bestämde mig för att jag inte skulle klara av att gå ner till middagen och sitta där. Jag var rädd för att börja må riktigt dåligt igen, också fast det hade blivit lite bättre. Vi löste det genom att beställa toast till rummet. Såå god!


Jag tog med mig maten ut på terrassen och satt där och åt i lugn och ro.


Per gick ner till buffén och åt, och gick sedan till ett av hotellen i närheten för att lyssna på samma artister som var på vårt hotell kvällen innan. Efter att jag hade gått från baren kvällen innan hade han börjat prata med sångarens familj som också var på plats, och de tyckte att han/vi absolut borde komma och se dem uppträda följande kväll på det andra hotellet också.

Efter att jag hade ätit fixade jag med lite blogginlägg, tittade igenom lite GoPro-material, tog en dusch, och gick sedan och lade mig ungefär när Per kom tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar