02 september 2014

"Huvudvärksplåster"

För ett tag sen då vi var in till 99p store hittade vi de här "plåstren" som ska dämpa/lindra huvudvärk. Jag tyckte de såg så spännande ut att vi behövde testa dem.

Det var en ganska stor geleaktig grej som man skulle klistra i pannan. Materialet kändes lite som såndär gelegegga som man kan/kunde köpa i burkar och göra pruttljud med (minns någon?). Den doftade ganska starkt av menthol, typ som halstabletter. 

Det var en ganska intressant känsla, för då och då börjar den kyla väldigt mycket, och det bli en liknande känsla i pannan som man brukar få i munnen efter att man ätit mentholhalstabletter. Dessutom kändes den där gelen ganska intressant i pannan. Den hålls inte sådär jättebra i pannan, så man kan inte direkt gå runt och göra saker samtidigt man har den på sig. Den där svalkande känslan är superskön, och så länge man har den i pannan så dämpar den absolut huvudvärken, tyckte jag!

Däremot tyckte jag att jag började känna av huvudvärken igen då jag tog bort "plåstret", också fast det kanske inte var lika hårt längre. Jag tror absolut att de här skulle vara väldigt bra att ha då man har riktigt jobbig huvudvärk (jag testade då jag bara hade lite) och man väntar på att värktabletten ska göra verkan och man behöver något som tar bort lite av det värsta genast. De ska hålla uppemot 8 timmar dessutom, så den kan hjälpa ganska länge!

2 kommentarer: