29 maj 2020

Empties maj 2020


Produkter för ansiktet

Sanctury Spa Warming Charcoal Detox Wash 100 ml (Superdrug, £2.99).
Den här köpte jag faktiskt av misstag. Jag trodde jag klickade hem ansiktsmasken från samma serie, för förpackningen är precis likadan. Den masken är en stooor favorit! Men den här ansiktsmasken var också väldigt bra. Den värms upp lite lätt en kort stund då man masserar den i ansiktet. Det här är en produkt som har en inte jättetrevlig doft. Den luktar ganska starkt, och nästan som...plast? Jag tyckte ändå inte det var en doft som irriterade mig, också fast det inte doftade gott. Den har en väldigt rinnig konsistens (osäker om det var för att den ska vara så eller om jag hade den för länge i skåpet?) och är svart i och med att den innehåller kol. Den är lätt att massera i ansiktet och är lätt att tvätta bort. Jag tyckte den väldigt skonsamt rengjorde min hy ordentligt. Hyn kändes mjukare och renare efteråt, den dämpade finnar lite, tog bort oljighet och porerna såg renare ut. Det här var helt enkelt en riktigt hyfsad ansiktstvål. Det skulle kunna vara intressant att använda den dagligen och se vad som händer, nu använde jag den bara i duschen någon gång i veckan. Jag gillade också att den inte torkade ut min hy speciellt mycket. Jag skulle bra kunna tänka mig att köpa av den igen, speciellt som den inte är så dyr och räckte väldigt länge.

Eucerin Blemish-Prone Skin Dermopurifyer Oil Control Skin Renewal Treatment 5 ml (BetteBox januari 2020).
Den här påminde väldigt mycket om produkten från Novexpert jag testade i början av året. Den stack/brände mindre än Novexpert-produkten, men det kanske var för att då jag började använda den här hade jag precis fått slut på den andra, så min hy kanske redan var van. Den här doftade egentligen ingenting, utan mer som doftfria krämer doftar. Precis som den andra var den här också väldigt dryg, för det behövdes så lite åt gången. Den gick lätt att smörja in i huden, den drog in snabbt och kändes inte klibbig. Och precis som den andra hjälpte den till att minska ärr och andra märken i ansiktet. Jag gillade den här väldigt mycket. I och med att jag inte just nu har väldigt dålig hy skulle jag inte i dagsläge köpa av den, men kunde kanske överväga det om min hy var väldigt dålig och/eller jag hade mycket ärr efter finnar.




Produkter för kroppen

Cien Hand Cream Moisture Care with Natural Camomille 125 ml (Lidl, 1,99€).
Den här handkrämen har en väldigt, väldigt mild kamomilldoft. Jag upplevde att det var en väldigt dryg handkräm där det verkligen inte behövdes mycket för att jag skulle kunna smörja in händerna ordentligt. Tog man för mycket tog det väldigt lång tid innan det drog in ordentligt, men med en passlig mängd gick det relativt snabbt. Doften var inte väldigt tydlig på händerna och höll sig inte kvar jättelänge. Händerna kändes återfuktade länge efter att jag hade använt den. Det här var en väldigt prisvärd produkt som jag tyckte väldigt bra om, och jag kan bra tänka mig att köpa av den igen. Inga störande dofter, den räckte länge och händerna återfuktades ordentligt och kändes återfuktade länge.


Sephora Pillow Battle Melting Shower Jelly 250 ml (Sephora, 5,50€).
Den här hör ihop med body lotionen jag använde för ett tag sedan. Den hade samma doft, alltså en ren doft, som typ ren tvätt där man använt någon viss typ av sköljmedel. Jag tyckte väldigt bra om doften, som jag redan konstaterade då jag skrev om body lotionen, men då jag mådde som mest illa klarade jag inte av den (eller någon annan doft heller för den delen). Nu är det bättre igen, och jag skulle gärna ha grejer från den serien igen. Det var en gel-geleig duschtvål, som typ smälte då man använde den. Den löddrade väldigt bra, och var relativt dryg. Den här räckte ganska länge, och jag upplevde inte att det behövdes en väldigt stor klick per gång. Den torkade inte ut min hy speciellt mycket. Lite torr kunde min hy bli av den ibland, men inte på en sådan nivå att det skulle ha kliat. Den kändes skön på huden, och huden doftade av den ett tag efter att man stigit ut duschen. Den kunde också lämna en lätt doft på kläderna. Jag gillade också förpackningen. Man vrider på den, och sen är det bara att trycka ut mängden man vill ha. Superpraktiskt då den inte droppar eller rinner ut på eget bevåg! Det var också väldigt lätt att få ut allt ur den. Jag tyckte bra om den här, och kunde bra tänka mig att köpa av den igen.

Ansiktmasker

The Body Shop Aloe Calm Sheet Mask 18 ml (The Body Shop julkalender 2019, Lucka 25).
Den här masken hade en svag aloe vera-doft, men mycket mildare än många sheet masks jag har använt. Den var för sensitive skin och skulle få huden att kännas hydrated, settled och soothed. Jag tyckte masken var ganska bra storlek, men den gled omkring en del i ansiktet och hölls inte speciellt bra på plats, vilket gjorde att jag fick rätta till den lite nu och då. Den kändes väldigt skön och svalkande i ansiktet, och då jag tog bort den var det inte överdrivna mängder produkt kvar på huden, utan det gick bra att massera in det sista och låta det dra in. Huden kändes återfuktad och hade lugnat den. Jag använde den då min hy var väldigt torr och överlag kändes hemsk eftersom jag inte hade haft orken att ta hand om den ordentligt på många veckor. Trots att huden kändes bra efteråt har jag testat flera masker som gjort att min hy känts ännu mer återfuktad, också dagen efter. Med den här tyckte jag inte hyn kändes superåterfuktad mer följande morgon, men inte heller sjukt torr. Någonstans där i mitten. Det här var en helt okay mask. Jag kan tänka mig att den kunde vara bra efter en dag i solen, till exempel. För det ändamålet kunde jag kanske köpa av den, men i övrigt är jag lite osäker om jag skulle skaffa den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar