20 maj 2020

Vecka 18 (13-19.5)

Hur jag mått under vecka 18 + tankar

Jag har överlag mått så himla mycket bättre! Men i och med att jag nu kunnat vara igång och göra saker så börjar jag också känna lite små smärtor då jag gjort grejer en stund. Inget värre, men i och med att jag förut knappt kunnat göra något annat än ligga ner så är det nu säkert en större omställning för kroppen. Eftersom jag är otålig på att flytta har jag börjat packa en del grejer, så det blir en del ovanligare rörelser. Såklart lyfter jag inget tungt eller så, men det blir upprepande rörelser då jag lyfter något och sen böjer mig lite för att lägga ner det i någon låda, sen sträcker på mig igen, och så vidare. Mot slutet av veckan blev det ändå bättre, och jag kände knappt av någon smärta mer, utan kunde röra på mig ganska normalt.

Jag har också äntligen kunnat börja få i mig vitaminerna igen. Jag skaffade vitaminer för gravida, och åt av dom några gånger innan jag började må så himla dåligt. Tyvärr kan jag inte svälja tabletter och de här är enorma, så jag måste skära dom i en massa bitar. Men skönt att kunna börja få i mig dom igen också fast det inte är varje dag!

Veckan avslutades med ett nytt blodprov rådgivningsläkaren ville att jag skulle gå på. Inte helt tydligt vad orsaken var, men nu är det gjort i alla fall.

Magbild

Fotad 17+0.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar