30 december 2019

Empties december 2019


Produkter för ansiktet

Ziaja Goat's Milk serum energising & smoothing 50 ml (BetteBox juli 2019). Den här var jag aldrig helt säker hur jag riktigt skulle använda, men jag valde att ha den under mina vanliga ansiktskräm. Den doftade väldigt lika det mesta i den här serien, i alla fall vad jag minns, för den doftade lite blommigt, typ hyacint-aktigt, tycker jag. Den gick väldigt lätt att smörja in, och jag tyckte den drog in väldigt snabbt och kändes skön på huden. Tyvärr var det ännu en hel del kvar i flaskan då jag slutade få upp nåt med hjälp av pumpen, så sista tiden fick jag skruva upp den för att få ut något. Den var också ganska dryg, speciellt med tanke på att det här inte är en speciellt dyr produkt. Den skulle jämna ut huden och återfukta den. Jag vet inte om jag såg att den skulle jämnat ut speciellt mycket, men jag har väl kanske inte supermycket rynkor. Däremot upplevde jag att den återfuktade bra utan att göra huden oljig. Några gånger använde jag den utan någon annan kräm ovanpå, och det funkade också fint. Sommartid tror jag det skulle räcka bra att använda den på egen hand. Jag skulle nog kunna tänka mig att köpa av den här, just för att den är bra och prisvärd.

The Body Shop Drops of Youth Youth Cream 50 ml (The Body Shop, 29,50€). Det här är en favorit från förra årets The Body Shop-julkalender. Det här är andra burken jag gjort slut på, och är första jag köpt själv. Den har en ganska lätt men tydlig blomdoft, som jag gissar är edelweiss. Jag tyckte inte man känner doften speciellt mycket då man väl masserat in krämen i ansiktet, utan den är tydligast då man doftar på krämen i burken. Krämen är också väldigt lätt, och går superlätt och snabbt att smörja in i huden. Jag upplevde att det behövdes en väldigt liten klick av den, så den här bruken räcker ganska länge. Precis som den förra räckte den här ca 4 månader. Precis som jag skrivit förut om den här hade jag förväntat mig att den skulle räcka längre, i och med att den är lite dyrare än vad jag sådär normalt har lagt ut på ansiktskrämer. Men den är ändå prisvärd, tycker jag, för det är en bättre kräm än någon jag tidigare använt. Den har verkligen hjälpt till att få bort och minska ärr och finnar, och bara fått min hy att överlag må bättre. Den återfuktar precis lagom, blir inte som en hinna på huden, drar in fort och gör inte min hy oljig. Och precis som jag skrev sist så är en av de enda negativa sakerna att den är i en glasburk, för det gör den tung och lite otymplig att ta med sig. Men det är en ganska obetydlig negativ grej, så det stör inte direkt. Jag har redan köpt en ny, fast det tar ett tag tills jag börjar använda den i och med att man fick två ansiktskrämer i årets julkalender. Det här är verkligen en stor favorit som jag tror jag kommer använda länge.

Lumene Advanced Anti-Age Revitalizing Rich Eye Cream 15 ml (BetteBox februari 2019). Den här krämen hade ingen doft och betedde sig som de flesta andra liknande ögonkrämer. Den här skulle minska rynkor och mörka ringar, och helt ärligt vet jag inte om jag sett någon skillnad. Jag kanske bara inte har tittat efter ordentligt. Den gick lätt att applicera och jag tyckte den drog in ganska snabbt. Jag märkte att det kunde bli lite oljigt mot slutet av dagen, men det upplever jag med alla ögonkrämer jag testat. Det var ändå inte superoljigt, så det var inte ett problem. Den här har räckt 7-8 månader, vilket jag tycker är ganska standard för ögonkrämerna jag använt. Överlag en bra kräm, men jag märkte inget speciellt med den. Jag kunde tänka mig att köpa av den. Den är inte speciellt dyr och räcker väldigt länge, och är en bra ögonkräm.





Produkter för kroppen

The Body Shop Moringa Shower Gel 250 ml (The Body Shops julkalender 2018, Lucka 15). Jag ÄLSKAR den här doften så himla mycket. Den doftar liksom som en solig vår- eller sommardag i England, för det är säkert då den här blomman blommar. Jag vet inte hur jag ska förklara doften, men det är en rätt stark blomdoft, men jag tycker den doftar väldigt äkta. I övrigt var det här en väldigt standard duschtvål från The Body Shop. Huden kändes inte direkt återfuktad efteråt, men inte heller supertorr. Fast nog mot det torrare hållet. Ändå en hyfsat bra duschtvål, tyckte jag. Den var varken dryg eller så att den tog slut supersnabbt, utan det var också ganska sådär mittemellan. Jag älskade som sagt doften mest av allt, för det gav mig så många nostalgiska och bra minnen. Liksom en solig, varm vårdag. En bra duschtvål med fantastisk doft. Jag skulle gärna köpa av den här!

Sephora Pillow Battle Fresh Moisturizing Body Milk 200 ml (Sephora Grekland, 7,95€). Den här överraskade mig på så himla många sätt, och visade sig vara den perfekta hudkrämen på alla vis! Jag gillar ju den där typen av dofter som ska dofta typ rena lakan och bomull och sånt. Det här var just en sån doft. Jag tyckte den doftade så otroligt gott, men jag tror det här är just en sån doft som de som är väldigt doftkänsliga kan ha svårt med. Den höll sig kvar rätt länge på huden, och man kunde också känna av den på kläderna ett längre tag efteråt. Men som sagt, jag blev så kär i den här doften och skulle nu vilja ha typ alla produkter möjliga i den doftserien. Konsistensen var precis så som jag vill att en hudkräm ska vara, inte för rinnig och inte för fast. Den var precis lagom rinnig så den gick bra och lätt att smörja in i huden, men ändå såpass "fyllig" så det kändes att den verkligen återfuktade. Den typ smälte in i huden då man började massera in den, och det kändes så bra. Den återfuktade bra, och huden kändes återfuktad väldigt länge. Den drog in genast i huden, och kändes inte det minsta klibbig eller obehaglig, inte ens för en kort stund. Huden blev också väldigt mjuk av den. Jag tyckte flaskan såg väldigt liten ut, och trodde därför att den skulle ta slut nästan genast, men den var otroligt dryg! Och man fick ut nästan allt med hjälp av pumpen. Alltså, igen, den här var på alla sätt den perfekta hudkrämen, och gjorde exakt det jag skulle säga att jag vill ha ut av en hudkräm. Jag har allvarligt aldrig testat en som varit såhär perfekt förut. Jag kommer utan minsta tvekan köpa fler av den här, och skulle också vilja testa de andra dofterna för att se vad jag tycker om dom, och om dom krämerna är lika bra.

Sephora Aloe Vera Hand Mask Ultra moisturizing & beautifying (Sephora, 2€). Jag har aldrig testat en mask för händerna förut. Jag brukar ha väldigt torra händer till och från vintertid, och kände att jag därför ville testa. Dom doftade aloe vera och något annat som gjorde att det var en lite parfymig doft nästan. Det var ändå inte en såpass stark doft att jag tyckte den tog över eller var irriterande. Handskarna var väldigt stora för mina händer, så de kändes ganska otympliga att ha på sig. Det skulle gå att använda touch screens med dom, och det stämde, men de var för stora för att jag skulle kunna göra det. Det kändes lite äckligt att sticka in händerna i handskarna och man kände geggan där inne, men då de väl var där var det okay. Det kändes inget speciellt under tiden man hade dom på, men det blev lite tråkigt då man inte kunde göra något alls i 15 minuter. Då jag tog bort dom var det ganska mycket produkt kvar på händerna, men det var otroligt jämt fördelat, vilket jag var glad över. Jag försökte så gott det det gick att massera in det i händerna, men det tog ett tag för allt att dra in. Sen var händerna ännu klibbiga ett bra tag efter. Då det väl hade gått över kändes händerna väldigt återfuktade och var supermjuka. Följande dag kunde jag ännu lite känna av att de var återfuktade och ganska mjuka, också fast det började gå över då jag redan hunnit tvätta händerna flera gånger. Men händerna kändes inte fullt lika torra som de brukar göra. Så de här funkade absolut, men det kändes som om det blev en väldig långt stund som jag inte kunde göra något med händerna. Jag kunde tänka mig att köpa av dom igen, men jag känner att man lika bra kunde göra något liknande själv med en riktigt bra och återfuktande handkräm.

Produkter för håret

Schwarzkopf Professional Blondme Keratin Restore Bonding Shampoo All Blondes  30 ml (BetteBox, februari 2019). Jag är alltid lite skeptisk till produkter som är riktade till blont hår då jag själv definitivt inte är blond. Den här hade en doft som jag alltid vill beskriva som en typisk frissadoft, för jag tycker många schampon som används och säljs på frisörsalonger doftar såhär. Det är en rätt mild doft, nästan som om det finns någon äppelaktig underton ungefär. Doften hölls kvar i håret rätt länge, men jag gillar den så blir mest glad då jag någon gång då och då använder ett schampo som doftar såhär och doften faktiskt hålls kvar. Det gick lätt och bra att få det att löddra och att tvätta håret, och det var inga problem att tvätta ur det. Håret var lite svårare än vanligt att reda ut efteråt, men inte superjobbigt. Håret såg väldigt snyggt ut, och kändes lätt, återfuktat och rent efteråt. Det var inte superblankt, men jag gissar att det skulle varit det tillsammans med tillhörande schampo, för det blev rätt blankt då jag använde annat balsam till. Tyvärr blev mitt hår superelektriskt ganska fort efter att det hade torkat, och det var lite jobbigt. Men igen, då jag använde balsam till var det bättre. Överlag ett riktigt bra schampo, men jag skulle inte köpa av det själv i och med att det som sagt är för blont hår.

Urtekram Coconut Shampoo Moisturizing Coconut Nectar Normal Hair 10 ml (BetteBox december 2019). Jag kände knappt någon kokosaktig doft alls i den här. Jag tyckte mer den doftade trä och lim. Konsistensen var också lite om någon väldigt lös efterrättsgele. Väldigt konstig, med andra ord. Jag tyckte den var ganska svår att ordentligt massera in i håret så man kände att man liksom fick det överallt. Löddret blev väldigt, väldigt små bubblor, nästan mer som någon sorts rakskum än direkt lödder man är van vid från schampon. Det kändes lite strävt och konstigt att massera omkring det, och det var inte heller vidare lätt att tvätta ur. Håret kändes rent efteråt, men var supersvårt att reda ut. Det var så mycket jobbiga knutar. Också fast mitt hår brukar bete sig så då jag inte använder balsam så tyckte jag det var extra svårt efter att jag använde det här schampot. Det det här däremot gjorde var att väldigt tydligt ta fram hur självlockigt mitt hår är. Då håret var torrt hade jag väldigt fint lockigt hår, och det gillade jag. Det var inte alls blankt, och såg nästan lite tråkigt ut (förutom lockarna då), och var lite elektriskt, men inte så farligt. Jag skulle inte köpa av det här själv, just i och med att det dåliga vägde tyngre än det som var bra. Jag kunde ändå tänka mig att testa något av deras andra schampon, i en doft jag tycker bättre om, och tillsammans med ett balsam.

Mad Beauty Disney Princess Belle Hair Mask 50 ml (ASOS, 4,99€). Jag tänkte att den här kanske inte skulle räcka jättelänge, men den var väldigt dryg. Jag vet inte om konsistensen ska vara så, eller om den blivit så för att det tog rätt länge innan jag öppnade den, men den var väldigt fast. Den var inte alls rinnig, utan kom ut från förpackningen som en liten korv. Jag har ingen aning om vad jag förväntade mig att den skulle dofta, men det var inte alls så här! Den doftade typ...cookies. Alltså som någon form av bakverk. En väldigt "smulig" och fyllig doft. Den ska dofta vanilj, och det gör den ju absolut, men på ett sånt där sätt som typ cookies gör. Jag tyckte den var lätt att massera in i håret, men jag upplevde att den kunde vara lite svår att tvätta ur. Jag fick ofta kämpa ganska länge innan det kändes som om jag fått allt borttvättat. Håret blir supermjukt och blankt av den här, men den är inte den bästa hårmask jag använt. Helt ärligt köpte jag den mest för att jag gillade bilden på den. Jag tror inte jag skulle köpa av den igen. Den var bra, och jag skulle inte alls ha något emot att använda av den igen, men det finns bättre hårmasker.


Ansiktsmasker

Too cool for school coconut ceramide mask hydrating 23 g (Sephora, ~3€). Den här hade en svag men tydlig kokosdoft, men jag tyckte inte jag kände så mycket av doften då jag hade masken på mig. Det här var en sheet mask, men masken hade en väldigt konstig form på något vis. Jag fick den inte riktigt att ordentligt täcka hela ansiktet, och hålen för ögonen och munnen var minimala! Verkligen väldigt små. Masken kändes för det mesta skön på ansiktet, men runt läpparna tyckte jag den lite stack och kändes konstig. Jag gissar att masken inte skulle vara över läpparna, men det var omöjligt att undvika då hålet för munnen var så himla litet. Under de 20 minuter den var på tyckte jag den lite började glida ner. Inte supermycket, men det märktes såklart massor då hålen var så små. Då jag tog bort den blev jag lite förvånad över att det inte alls var så mycket produkt i ansiktet. Jag trodde det skulle vara mycket för det kändes som det fanns mycket i masken och det brukar liksom bli kvar en hel del, men här verkar huden dragit i sig. Det sista gick väldigt bra att smörja in. Den blev ändå lite klibbig och konstig på huden, också efter att det dragit in. Det försvann efter ett tag, men det var inte en superskön känsla medan det kändes så. Masken verkade ändå ha återfuktat en hel del och jag tyckte huden såg ganska bra ut följande dag. Min hy hade känts ganska torr innan, och efter den här kändes det bättre. Jag köpte den under sommarens resa och hade tänkt använda den redan då eftersom de föreslog den efter en dag i solen, men så blev det inte. Jag kunde tänka mig att köpa av den igen, men då som just svalka efter en solig dag. I övrigt vet jag inte om jag skulle vilja ha den, just för att den var så konstig form på den.

Superdrug We Heart Facemasks Avocado & Oat Face Mask 75 ml (Superdrug, £2.48). Var ska jag ens börja med den här masken? Jag tror Superdrug gjort ett försök att göra masker som ser ut som om de är mer färska, lite som Lushs masker. Den här har en lätt, men lite underlig doft. Jag tror det är avokado och något annat som jag inte riktigt kan sätta fingret på. Hur som helst var jag inte alls förtjust i doften, jag tyckte nästan den var obehaglig. Men det kan vara för att jag tyckte masken i övrigt var jobbig. Masken i sig hade en ganska bra konsistens, lite mot det tjockare hållet, men ändå krämig. MEN sen har de valt att lägga ganska stora bitar av vad jag tror är torkad avokado, det är i alla fall vad det ser ut som. Och det är MASSOR av de där bitarna. Det enda dom egentligen gör är att göra det supersvårt att applicera masken. Då man försöker så drar de där bitarna liksom med sig masken från de områden man redan applicerat på. Och då det är så mycket bitar är det svårt att försöka undvika dom. De hade också en tendens att bli som små högar då jag väl lyckats applicera allt. Och hade också små högar av bitarna på händerna. Då det var dags att tvätta bort masken var det också problem. Jag upplevde den som väldigt svår att få att lossna, och det kändes som om jag fick skrubba hur länge som helst. Sen kunde jag ändå hitta områden i ansiktet där masken inte velat lossna, och av de där bitarna i håret. Jag måste också säga att jag inte riktigt vet vad den här masken skulle göra, kanske återfukta? Hur som helst såg jag absolut ingen skillnad på min hy. Den blev kanske lite mjukare? Men den gjorde inte något väldigt tydligt. Jag skulle inte köpa av den här igen. Den var mest bara jobbig, och jag kämpade verkligen att försöka få slut på den.

The Body Shop Himalayan Charcoal Purifying Glow Mask 75 ml (The Body Shops julkalender 2018, Lucka 23). Den här pratade många om förra året, så jag blev superglad då man fick den i kalendern! Det tog mig sen ändå till hösten innan jag började använda den. Den har en otroligt stark lukt, typ som lera med någon form av sprit i? En jättekonstig lukt. Den innehåller kol, green tea leaves och tea tree oil, så jag gissar att det är den mixen som skapar en så stark lukt, och då jag vet vad som är i den kan jag på något vis förstå lukten. Också fast det var en stark lukt tänkte jag inte jättemycket på den då jag hade på mig masken. Den har en ganska tjock konsistens och innehåller någon form av bitar, eventuellt tebladen? Den är ändå på inget sätt lika svår att applicera som masken här ovanför. Den här gick ganska lätt och snabbt att applicera (jag använde en sådan där spatelaktig grej för att applicera den, för jag hade läst många som tyckte händerna började lukta konstigt av masken). På huden kändes den lite kylande och väldigt skön. Om man lämnade den på för länge och den hann torka lite för mycket började det såklart klia, men då jag höll mig inom den rekommenderade tiden var det inga problem. Den var förvånansvärt lätt att tvätta bort. Också fast det krävdes lite skrubbande gick det lätt bara man fått bort det första lite torkade lagret. Den skrubbade också skönt medan man tvättade bort den. Efteråt kändes ansiktet SÅ rent, och det kändes fortfarande lite kylande. Som jag beskrivit något förut så kändes ansiktet lite sådär som det känns i munnen då man ätit en mentolgodis, som att luften är extra kall. Huden kändes också super, supermjuk efteråt, och konstigt nog upplevde jag inte att den här masken torkade ut min hy lika mycket som de flesta lermasker gör. Den rensade också porerna helt otroligt bra och tog effektivt kol på eventuella finnar som ploppat upp någonstans. Jag tyckte också den hjälpte till att lite bleka ärr. Den här burken räckte också väldigt länge. Jag använde den en gång i veckan och hade av den i några månader, så den är väldigt dryg i och med att det inte alls behövs ett speciellt tjockt lager. Lätt en av de bästa maskerna jag prövat, och som gör mest verkan. Jag är väldigt glad över att man fick en ny i årets kalender. Annars hade jag nog övervägt att köpa en själv, fast den är rätt dyr.

Sånt som inte blivit slut

Eucerin SPF 50+ Sun Creme Face Tinted CC Cream Medium 50 ml (Livbox mars 2016). Den här var tyvärr allt för mörk för mig, till och med de få gånger jag fått lite solbränna. Jag öppnade den ganska snabbt efter att jag fått den, testade lite och tänkte hela tiden att jag ska använda den sen då jag blivit lite solbränd. Men den passade aldrig, för jag är väldigt blek, till och med som solbränd. Vilket är supersynd eftersom Eucerins solkrämer är fantastiska. Jag skulle mycket, mycket hellre fått den här utan någon färg i sig. Det känns så bittert att slänga ut den här, men den ska inte vara öppnad mer än 1 år, och den här har varit öppnad i drygt 3. Det känns inte längre som om jag skulle vilja ha den i ansiktet.

Soap & Glory Dr Spot Super Strength Breakout Clearing Gel 15 ml (Boots, £8). Det finns fortfarande massor kvar i den här, men jag har inte haft så stort behov av den. Jag köpte den här då vi var till England 2016, och den ska hålla 24 månader från att man öppnat den. Det känns som om den borde blivit utslängd redan för ett tag sedan, för den har blivit riktigt äcklig och bytt färg. Det här är den enda av den här typen av produkter som gjort någon som helst verkan för mig. Det är en ganska rinnig gel som ska hjälpa till att få bort finnas snabbt. Den har en väldigt stark lukt som jag upplevde att man kände ganska bra då man hade applicerat den. En riktigt bra produkt, men jag har bara inte behövt den så mycket. Jag har skrivit om den här förut, för jag har haft en tub förut som jag använde slut. Det är dessutom en väldigt dryg produkt, så det är bra att den håller i två år. Den är väldigt prisvärd. Om jag skulle känna att jag behöver en sådan här produkt igen så är det här den jag skulle köpa, men som sagt, just nu upplever jag inte att jag behöver det, så jag kommer inte köpa en ny. Inte just nu i alla fall.

2 kommentarer:

  1. Oh så många empties!
    😁

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joo, vissa månader går bättre än andra med att få slut på grejer! :'D Nej men jag har haft en massa saker som nästan varit slut ett längre tag, och nu råkade ju tydligen typ allt ta slut plötsligt. :D

      Radera