07 maj 2020

Vecka 15 (22-28.4)

Hur jag mådde vecka 15 + tankar

Den här veckan var ganska mycket upp och ner. Allt från riktigt, riktigt dåligt mående till nästan okay. Jag kunde fortfarande inte vara upp så långa stunder, men vissa dagar kunde jag sitta upp längre stunder och jag orkade sitta vid datorn lite mot slutet av veckan. 

Jag var så lycklig över att jag hade 2-3 dagar då jag mådde nästan okay! Jag mådde konstigt, men det var inte ett väldigt tydligt illamående. Och det var så skönt!!! De dagarna lyckades jag också äta en del, och en dag fick jag till och med i mig en ganska normalstor portion med potatismos och pepparsås. Sen blev det en del dagar då jag åt massor av smörgåsar med sallad, tomat och ost. Det kanske inte låter som en så stor grej, men för mig var det en stor vinst, för det var något jag inte kunnat äta på väldigt länge. 

Något jag inte riktigt vet vilket vecka det började ordentligt, i och med att jag inte klarat av att göra så mycket anteckningar, så är att min hy är otroligt dålig. Både i ansiktet och på axlarna och ryggen har jag en massa finnar och små, små knottror. Dels säkert för att min hy är rätt torr då jag inte har orken att använda body lotion lika flitigt som vanligt.

24 april valde vi att göra graviditeten "Facebook official". Det var nästan som om något lättade inom mig efter det, för jag mådde ganska bra i två dagar efter det. 

Magbild

Från och med nu börjar bilderna matcha veckan igen! Den här är fotad 14+0. Och nu börjar det faktiskt synas lite, trots viktnedgången. Men fortfarande inte så mycket att jag vet om värst många andra skulle märka det. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar