01 juni 2020

Nya kläder för en ny period i livet

För några veckor sen kände jag att det kanske var dags att klicka hem lite nya kläder. Kläder jag ska rymmas i dom kommande månaderna. Som jag redan tidigare sagt så stör jag mig såklart på att det genast kostar mycket mer då det är något för barn eller gravida, och samma sak var det ju nu. Vilket ju suger ännu mer då alla budgeter just nu är tightare än vanligt. Jag vet att jag kunde valt att köpa vanliga kläder i större storlekar, men jag kände att det också var för svårt då jag inte riktigt vet vilken storlek jag skulle behövt. Hellre då köpa kläder för gravida där någon annan fått planera utrymmet som kommer behövas. Jag skulle ju också kunnat köpa begagnat, men jag vet inte vad det är, men jag kan ha svårt för begagnade kläder, och speciellt nu i coronatider, då tar det emot extremt mycket. Jag har inte ännu varit i skrikande behov av andra kläder, men allt i byxväg förutom leggings, pyjamasbyxor och mjukisbyxor tror jag börjar bli allt för trångt.

Hur som helst, jag klickade hem några plagg, och får helt enkelt skaffa mer om det behövs, och plagg efter vad jag senare känner att jag är i behov av. Det finns också ett och annat i garderoben från förut som kommer funka ett längre tag ännu.

Från H&M klickade jag hem två t-skjortor, en klänning och ett par shorts. I och med att mer eller mindre allt är i mörka färger var det supersvårt att fota. T-skjortorna är i vitt med svarta prickar, och den andra är mörkt vinröd.




I och med att jag inte hittade några vettiga byxor hos H&M för under 30-40€ så letade jag vidare och hittade istället hos ASOS. Därifrån köpte jag två par leggings för 20€, och ett par jeggings för 20€. Jeggingsarna tror jag behöver töjas ut och gås in lite, men de borde funka. De är tydligen någon modell som är typ ankellånga och jag föredrar lite längre, men för 20€ klagar jag inte.


Det mesta råkade bli i svart, det var helt omedvetet. Jag gick ganska långt på vad som var billigast, fanns i min storlek och vad som var på rea. Jag har absolut inget emot svart, men det kunde ju varit roligt med lite färg! Fast å andra sidan känner jag mig fortsättningsvis sjukt obekväm med att vara gravid och vill inte dra uppmärksamhet till mig.

Jag känner också nästan en liten lättnad över att det mesta i sommar är inställt. Också fast det är tråkigt och sånt jag gärna skulle deltagit i nu inte blir av (eller så väljer vi att avstå), så betyder det också att jag slipper köpa en finare gravidklänning som jag kanske aldrig skulle ha användning för fler gånger. Så alltid något positivt i det negativa, I guess. Hehe. Fast såklart skulle jag ju helst vilja att allt var som vanligt och vi kunde åka på festligheterna.

Ni får gärna tipsa om vilka gravidplagg ni tycker varit viktigast för er! Jag kommer som sagt fylla på efterhand, så tar gärna emot tips!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar