02 maj 2020

Vecka 10 (18-24.3)

Hur jag mådde under vecka 10 + tankar

Illamåendet började kännas lite, lite bättre. Vissa dagar var ännu hemska, men inte lika jobbiga som tidigare veckor. Det har fortsättningsvis varit svårt att vara uppe allt för länge, och har jag valt att främst ligga ner. 

Aptiten lyser ännu mer sin frånvaro, och från att tidigare till och från varit sugen på saker och kunnat äta lite allt möjligt har jag nu igen fått enormt svårt med allt. Jag vill inte ha något alls. 

Veckan börjades med första besöket till rådgivningen. Jag oroade mig mest för hur i hela världen jag skulle lyckas vara ur sängen i cirka två timmar utan att spy överallt och hela tiden. På något magiskt vis tog jag mig igenom det utan att spy, men usch och fy vad illa jag mådde till och från.

Personen vi skulle träffa där var sjuk, och istället fick vi en person som bara pratade finska. Suck. Vi hade tydligt sagt att det måste vara en person som pratar svenska, och det lovades vi. Men förstås förstår jag att det kunde vara svårt i coronatider med alla extraåtgärder. Personen vi träffade förstod ändå en del svenska och var hur trevlig som helst, och jag tyckte väldigt mycket om henne. 

Jag var rädd att jag skulle få något av en utskällning för valet att äta åksjukemedicin, men hon undrade bara om det hade hjälpt mitt illamående, och verkade inte alls tycka det var något fel med att äta dom. Skönt. 

Det konstaterades också att jag hade gått ner i vikt en del, men det var inte en så stor överraskning i och med att jag knappt kunnat äta något alls på flera veckor.

Jag måste sett ut som en blek, ledsen hög hela besöket, för det var så jag kände mig. Det var det längsta jag varit ur sängen på väldigt, väldigt länge. Då vi var klara mådde jag riktigt illa, och det kändes skönt att åka hem och kunna lägga sig ner igen.

Vi avslutade också den här veckan med att berätta om graviditeten för två personer inom familjen. I och med att vi den här veckan på grund av coronaviruset fick tråkiga nyheter som ställde till det för oss så kände vi att det skulle vara skönt om någon närmare visste om det hela.

Magbild

Fotad 8+4.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar