21 december 2019

Vår julgran i år

Jag brukar vilja plocka fram julpyntet 1 december, bara för att pigga upp lite i mörkret och för att vi ska hinna njuta av det innan julafton eftersom vi alltid är borta flera dagar kring jul.

I år blev det bara att skjuta upp det hela tiden, tills vi den 15 december äntligen tog tag i det och plockade fram allt. Det tog inte alls lång tid att plocka fram allt och pynta granen, så jag vet inte varför vi skjutit upp det så länge i år. 

Jag kan väl inte påstå att julgranen ser speciellt olika ut från år till år i och med att det är samma julgran och samma pynt. Men här är ändå hur den ser ut i år.


Stjärnan på sned, och inte direkt den snyggaste plastgranen. Men det har i alla fall lockat fram lite, lite julkänsla i mig. Jag har liksom inte känt något sånt alls i år. Inte det minst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar