21 december 2019

Biobesök

Igår var vi på bio! Vi hade kvar två gratisbiljetter som behövde användas innan året tog slut. Vi använde dom fyra andra i somras, men de här hade vi sparat eftersom man också kunde använda dem för deras premiumsalar. Vi hade tänkt att vi under hösten skulle hålla koll på vilka filmer som visas i såna salar, och så skulle vi gå på någon av dom. Meeeen sen glömde vi lite bort de där biljetterna. Tills det blev december och vi insåg att vi behövde använda dom ganska snart eftersom sista dagen var 31.12. 


Eftersom det inte kom speciellt många filmer vi båda var intresserade att se blev det att använda biljetterna för en film i en helt vanlig sal. Men vi bestämde oss för att åka till Itis, för den biografen har vi inte varit till förut, och så valde vi deras dubbelsäten. Vilket visade sig vara lite halvobekvämt för vi saknade båda armstödet mellan våran säten. Men i övrigt var de rymliga och bra!

Filmen vi valde att se var Knives Out. En bit in i filmen trodde jag att jag hade räknat ut hur den skulle sluta och hur saker hängde ihop, men jag hade helt fel. Det var en riktigt spännande och rolig film, som inte var för förutsägbar. Jag kan verkligen rekommendera att se den! Den var 2 timmar och 10 minuter lång, vilket jag trodde skulle bli lite långtråkigt för någon som mig som kan tycka det är jobbigt att se en normallång film på en gång. Dessutom hade jag sovit dåligt och var trött, så jag var lite rädd för att somna. Men jag tyckte inte alls filmen kändes lång, och det fanns nog ingen risk att jag skulle somna! Jag tyckte inte det kom någon långtråkig bit alls i filmen, utan det hände hela tiden något.

Jag tror filmen låg under kategorierna drama och komedi (vet inte om jag ändå skulle säga dramakomedi. Kanske mer komedidrama?), och är en jätterolig whodunit, som åtminstone jag upplevde att inte var väldigt lik någon annan film jag sett. Den är dessutom full av bekanta skådisar.

Här kan ni titta på en trailer för den, men jag tyckte filmen var både bättre och roligare än trailern fick den att verka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar