26 december 2019

Vad jag tyckte om julkalendern

Dags att samla mina tankar lite kring årets The Body Shop-julkalender.

För det första tycker jag bättre om utseendet på den än förra årets. Det är väl egentligen ganska oviktigt, men det var det första jag tänkte då jag fick den.

Värdet på årets kalender räknade jag till 355,02€, men det är troligen lite högre i och med att vissa produkter säljs till ett högre pris, men eftersom de inte säljs i Finland fick jag räkna ut deras värde baserat på vad produkten kostar i fullstorlek. Hur som helst tycker jag att det var ett riktigt bra värde, i och med att jag räknade att förra årets kalender var värd 330,35€. Det är till och med en ganska stor ökning!

I år känner jag mig också lite nöjdare med hur de hade fördelat mängden produkter man fick från olika kategorier. 


Produkter för ansiktet

Produkterna man fick i den här kategorin:
  • Carrot Cream Nature Rich Daily Moisturiser
  • Oils Of Life Intensely Revitalising Cream
  • Camomile Gentle Eye Make-Up Remover
  • Drops Of Youth Concentrate
  • Rose Dewy Glow Face Mist
  • Himalayan Charcoal Purifying Glow Mask
  • Drops of Youth Youth Concentrate Sheet Mask
  • Aloe Calm Hydration Sheet Mask
Båda krämerna och Drops of Youth-produkten är såna jag inte testat förut men som jag ser fram emot att testa. Också deras sheet masks är något jag inte prövat. Jag är också glad över att ha fått en ny Himalayan Charcoal-mask. 



Produkter för håret

Produkterna man fick i den här kategorin.

  • Aloe Calm Hydration Sheet Mask
  • Strawberry Clearly Glossing Shampoo
  • Strawberry Clearly Glossing Conditioner

Jag ser kanske mest fram emot att pröva hårmasken. Schampot och balsamet doftade väldigt gott, och jag hoppas att de är bra.


Produkter för kroppen

Produkterna man fick i den här kategorin:
  • British Rose Shower Gel
  • Shea Body Butter
  • Spa Of The World Japanese Camellia Cream
  • British Rose Body Yogurt
  • Juicy Pear Body Butter
  • Warm Vanilla Shower Gel
  • Coconut Exfoliating Cream Body Scrub
  • British Rose Petal-Soft Hand Cream
  • Moringa Hand Cream
  • Coconut Hand Cream
Bland de här finns några favoriter och några jag ser fram emot att testa, till exempel body scruben och juicy pear body buttern. Däremot är jag mindre glad över att ha fått en till British Rose-handkräm, i och med att den inte riktigt passar mig. Det känns också lite drygt med tre handkrämer.



Smink och övrigt

Produkterna man fick i de här kategorierna var:
  • Shine Lip Liquid 004 Cherry Gum
  • Shine Lip Liquid 006 Apple Taffy
  • White Musk Flora Eau de Toilette
  • Reindeer Headband
  • Eyeshadow Brush
Jag är superglad över att ha fått White Musk Flora Eau de Toilette, men resten av produkterna här kunde jag ha klarat mig utan.



Jag tyckte man fick väldigt, väldigt många produkter med någon rosdoft, och jag vet att det är en doft vissa inte alls gillar. Personligen har jag inga större problem med den, men hatar man den doften och får fyra produkter i fullstorlek i julkalendern kan jag gissa att man kan bli lite besviken. Jag skulle nog också gärna sett att man skulle fått lite större variation på dofterna.

Sen fanns det ju också en del produkter som man fick i förra årets kalender också. Produkterna som var exakt samma som förra året, och som man dessutom fick i samma storlek var:
  • Eyeshadow Brush
  • British Rose Petal-Soft Hand Cream
  • Spa Of The World Japanese Camellia Cream
  • Himalayan Charcoal Purifying Glow Mask
  • Rose Dewy Glow Face Mist
Och så produkter som man förra året fick samma, men i en annan storlek:
  • Shea Body Butter
  • Camomile Gentle Eye Make-Up Remover
Och såklart också ett headband.

Personligen tycker jag det var lite väl många produkter som var samma. Det gjorde kalendern lite mindre spännande. Jag gillade att jag nu fick en ny Himalayan Charcoal Purifying Glow Mask och en Shea Body Butter i fullstorlek, men att sen få Rose Dewy Glow Face Mist och British Rose Petal-Soft Hand Cream som jag inte gillar kändes mindre kul. Jag kände också att jag hellre skulle velat ha någon annan borste än exakt samma som förra året.

Däremot tror jag att man i år fick fler produkter i fullstorlek, och det uppskattar jag jättemycket. Jag gillar också att det knappt var några sminkprodukter, i och med att jag inte använder så mycket sånt.

Jag har lite blandade känslor kring årets kalender, måste jag säga. Det fanns grejer jag var väldigt mycket nöjdare med än i förra årets kalender, men sen finns det saker jag är ganska missnöjd med. Vi får se om jag köper kalendern nästa år också, eller om jag låter bli och kanske tittar efter någon annan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar