27 december 2019

Bullet journal januari 2020

För 2020 har jag valt att lämna bort månadens första uppslag där jag bara skrev månaden, något citat, och ritade lite. Dels för att den här boken har så mycket färre sidor än den jag hade förut, och dels för att jag ville förenkla hela processen att rita upp månaderna. Jag kände helt enkelt att det räckte såhär, det behövdes inget början-uppslag.


Den här månaden fick ett uppslag innehålla habit och mood tracker + första dagarna av januari. Jag tyckte de första fem dagarna inte behövde ett helt eget uppslag. Från december kommer jag återgå till att det är en sida för habit trackers och en sida för mood tracker, helt som jag har gjort förut.

Jag har också valt att istället för bara 3 måenden har jag nu 4. Förra året lade jag oftast den glada, också fast jag var ganska neutral. Nu kan den vanliga glada vara glad-neutaral, den till höger om den ledsen-neutral, och sen glad och ledsen. Det kändes tydligare.


Veckouppslagen har jag hållit ganska lika som förut, i alla fall än så länge. Jag har valt att inte göra en egen ruta för middagslistan, utan det tänker jag skriva i rutan för dagen. Istället har jag lagt till en ruta för veckans projekt. Där kommer jag skriva upp sånt som behöver göras under veckan, men som kanske inte har en specifik dag det ska göras. Vi får se om jag använder den och om den får fortsätta hänga med under året.





Planen är att jag i år kommer hålla min bullet journal lite mer enkel. Kanske mer doodles vissa månader, om jag känner för det. Men målet är ändå att det ska gå snabbt och enkelt att fixa i ordning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar