21 augusti 2018

Åland och Rockoff: lördag 28 juli

Lördag var vår sista hela dag på Åland. Vi hade inte mycket planerat för den dagen. Det vi hade planerat var att spela minigolf på campingområdet! Sist jag spelade minigolf var på vår bröllopsresa förra året. De här banorna var betydligt helare och snyggare än de på Kreta.





Då vi var klara med golfandet åkte vi iväg till Eckerö kyrka för en liten titt. Vi hade tänkt svänga in där hela veckan men det hade inte blivit av förut.

Vi köpte mat på campingen då vi kom tillbaka.


Den här dagen blåste det riktigt ordentligt, men trots det var det väldigt varmt. Skönt med en dusch, också fast vi knappt gjort något under dagen så kände jag mig ändå svettig och klibbig.

Vi passade också på att börja packa och plocka undan saker så vi inte skulle behöva göra allt endera på kvällen efter Rockoff, eller följande morgon innan vi åker.

Den här dagen åkte vi in till stan lite före Rockoff började. Vi var till Sparhallen igen och köpte de resterande Amalia-drycker vi inte ännu köpt (alla förutom en, som de inte hade), och sen åkte vi ut till Järsö av och ann.

Då vi kom till Rockoff hann vi se lite av Kiss tribute band. Första huvudartisten för dagen skulle egentligen vara Drömhus, som jag hade sett ganska mycket fram emot. Men tyvärr blev det ändrade planer på grund av sjukdom, och istället uppträdde Dr. Bombay! De andra artisterna för dagen var Freddy Kalas och Seeb. Vi blev också och tittade på en av mellanakterna en stund.






Dagen avslutades med fyrverkerishow eftersom det var sista dagen av festivalen.

Tillbaka i stugan var vi runt klockan ett, och jag var så himla trött. Jag hade sovit dåligt natten innan, och jag tror min kropp på något vis var väldigt medveten om att festivalen var över och det nu var okay att vara trött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar