07 augusti 2018

Åland och Rockoff: tisdag 24 juli

Den här dagens sightseeingrunda innehöll inte lika många stopp som dagen innan, men det var istället lite längre körsträcka.

Vårt första stopp var Getabergen.









Vid Soltuna upp på berget hade de koifiskar! Jag är av någon anledning väldigt fascinerad av såna fiskar. De är så fina!



Vi tog också en snabb sväng till Havsvidden. Dit har jag aldrig varit. Det var en superfin plats! Vi kom överens om att vi någon gång då vi besöker Åland ska övernatta där.


Efter det började vi åka tillbaka. Men först ett stopp vid Mattssons i Godby, och sen till Draken kebab nere i Västra hamnen i Mariehamn! Jag tror sist jag var till Åland höll de ännu på renovera det stället och fanns inne i stan, men nu var det öppet igen och jag såg fram emot att få äta där! Godaste kebaben. Jag pratar om stället flera gånger per år, också fast vi inte är dit under året. 

Då vi ätit och var mätta och belåtna åkte vi tillbaka till stugan. Jag fixade undan lite disk och Per tog en tupplur eftersom han var väldigt trött.

Runt 18:30 startade vi in till stan igen. Den dagens artister var Shy Martin, Miss Li och Hov1.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar