22 augusti 2018

Höst, nystart och nya idéer

Det börjar verkligen kännas som höst nu, och hösten betyder för mig alltid en känsla av någon form av nystart, precis som vi pratade om i senaste poddavsnittet. Jag vet inte, men i år har det på något sätt känts extra skönt med den där nystartskänslan. Våren och början av sommaren kändes jobbiga och tunga på alla sätt, så jag behövde semestern för att vila mig, och hösten för att känna att allt är möjligt. Jag kom till och med tillbaka från semestern med en del nya idéer, och det känns kul! 

I övrigt också skönt med höst i luften, speciellt efter den supervarma och härliga sommaren. Jag älskar sommaren, men också början av hösten är en tid jag tycker mycket om. Då luften börjar bli kallare och känns sådär härligt frisk och sval.

Efter att vi har åkt runt till en del platser den här sommaren och vi har filmat en hel del känner jag verkligen för att bli bättre på att dokumentera mitt liv i både bild och video. Jag älskar att ha kvar sånt material, och senare kunna gå tillbaka och titta. Det finns så många vardagsminnen som jag inte dokumenterar för att "det inte är intressant", men då jag stöter på såna foton flera år senare har dom ändå ett visst värde och jag önskar alltid att det fanns fler. Om det är något jag kommer att dela med mig av på bloggen återstår att se, för jag vet inte ens om det är något ni skulle vara intresserade av? Jag funderar också på att börja skriva dagbok igen. Jag har gjort flera försök under de senaste åren, men jag glömmer alltid bort det eller gör inte tiden för det på kvällarna, vilket är synd.

Vad gäller företaget ska jag försöka lägga upp lite nya mål nu under hösten, och fundera på vart jag vill ta det hela. Jag har som sagt lite nya idéer, men jag vet inte ännu vad jag vill göra av dom, eller om jag ens vill göra något av dom just nu.

Är hösten en nystart för dig också? Och vad har du för saker du ska ta tag i nu då hösten börjat?

2 kommentarer:

  1. uuuh så spännande med nya ideér! Kan du kanske inkludera i ditt företag gimpkurser för nybörjare xD ;) Jag upplever faktist också starkt att hösten är en nystart. Förut fasade jag för hösten, för man visste ju att det är ett förstadie till den långa mörka vintern. Men med tiden (åldern?) har jag lärt mig att uppskatta allt det fina med hösten. Det fina solskenet som sträcker sig genom tallskogarna, bären, svamparna, ljung och fuktig mossa men också mycket mer såklart. Hösten känns mer som en nystart än själva nyåret för mig. Kanske för att man igen drar igång med (slutrakan av) studierna och MBI kurser börjar?

    SvaraRadera
  2. Som jag tror jag sa på podcast-inlägget så håller jag såååå med om att hösten alltid känns som en nystart! Och just i år så känns det lite extra som en nystart tycker jag med tanke på att jag byter vad jag ska göra, så japp :D Håller även med värdet av bilder och videor. Jag önskar jag vore bättre på att (våga!!) filma då det är en sak jag länge velat göra. Kanske nu i och med den här nystarten? Roligt också att höra att du har nya planer och idéer! Ska bli spännande att följa med det här sen :D

    SvaraRadera