09 augusti 2018

Åland och Rockoff: onsdag 25 juli

Vi hade inte speciellt mycket planerat för onsdagen. Vi kände att vi behövde ta en liten vilodag emellan. Vi passade istället på att gå runt lite på campingområdet och titta på ställen vi inte ännu hunnit gå.




Vi bestämde oss sen för att vi skulle gå och simma. Jag vet inte ens när jag sist skulle simmat i havet i Finland, för jag är verkligen inte den som tycker det är kul då vattnet känns lite kyligt. Men i och med det supervarma vädret kände jag att det kanske var dags för mig att våga mig i.

Först gick vi ner till stranden precis invid stugan, men bottnen där såg inte så vidare ut, så vi for istället till en annan av stränderna där vi sett folk tidigare. Vi fick leta lite innan vi hittade ett ställe man kunde gå ut på som inte var endera fullt av stenar, halt bergbotten, eller fullt av sjögräs. Men till slut hittade vi, och jag vågade doppa mig, också fast det tog eeeevigheter. Men nu kan jag åtminstone säga att jag har simmat i år!

Då vi kände oss nöjda med simmandet gick vi tillbaka till stranden bredvid vår stuga och testade en av trampbåtarna. Det blev en ytterst kort runda, för det var varmt och båtarna var ganska obekväma.

Efter det fixade vi mat, åt och vilade innan vi åkte iväg till stan.

Kvällens artister var Mendez, Kapten Röd och Joakim Lundell. I och med att Joakim Lundell inte är en artist vi känner till riktigt var vi ytterst förvirrade med om det var han på scenen eller inte, så vi stod där en halvtimme och funderade innan vi kom fram till att det nog säkert var han. Han hade också med sig bland annat Miinou.





Den här kvällen hann vi göra en del mellan artisterna också. Dels för att det var lite längre paus mellan dem, och för att vi valde att inte se riktigt hela framträdandena. Inne på Rockoff-området hann vi äta lite och titta på bandet som spelade mellan de större artisterna.



Dessutom hölls det en gratiskonsert bara en liten, liten bit ifrån. Där var en hel massa folk, och vi passade på att gå dit i båda Rockoff-pauserna. På gratiskonserten hann vi bland annat se Lasse Berghagen, Krista Sigfrids, Magnus Carlsson, och komikerna Lennie Norman. 



Det blev en hel massa promenerande den här dagen, men det kändes inte så farligt eftersom vi hela tiden hade något att göra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar