31 augusti 2020

Empties augusti 2020



Produkter för kroppen

Cien Sensitive Body Lotion 0% Perfume & Colorants 275 ml (Lidl, 1,99€). Den här doftar verkligen ingenting. Krämen är varken speciellt fet eller väldigt rinnig, utan den är något lagom mellanting som gör den väldigt lätt och behaglig att smörja in i huden. Det här är en otroligt dryg body lotion, och en liten klick räcker väldigt långt. Jag tyckte tyvärr inte att den drog in i huden väldigt fort, och den kunde kännas lite småklibbig ett långt tag efteråt, vilket gjorde att det inte direkt är en favoritkräm för mig. Den återfuktar ändå bra och huden känns återfuktad länge. Jag skulle nog kunna använda av den här igen, för den funkade ju fint och den är otroligt prisvärd eftersom den är väldigt dryg och bara kostar 2€. Men i och med att den kändes lite som en hinna på huden ett tag efteråt så kommer jag inte köpa den igen i första taget. Men jag jag rekommendera att testa den för de som är oroligt doftkänsliga och har svårt att hitta helt doftfria body lotions!

Rituals The Ritual of Sakura Soothing Hand Balm Cherry Blossom & Rice Milk 70 ml (fått av en kompis). Den här har en ganska stark doft, men den är inte stickig eller så, jag tycker det är en ganska mjuk doft. Jag vet inte ens hur jag ska beskriva den, men säkert körsbärsblommor och rismjölk, hehe. Jag tycker hur som helst väldigt mycket om den här doften, och den påminner mig om något som jag inte vet vad som är. Jag gissar att någon jag varit i närheten av använt produkter ur den här serien, eventuellt något år jag sommarjobbat. Krämen är ganska tjock och känns rätt fet, vilket gör att den lätt blir lite som en fet hinna på händerna ett tag tills den dragit in i huden, och det tar en stund. Men det gör också att det här är en väldigt dryg handkräm, för de behövs väldigt lite åt gången och den återfuktar väldigt bra och länge. Jag upplevde inte att jag behövde smörja in händerna speciellt många gånger per dag, utan händerna fortsatte kännas återfuktade också fast jag tvättat dom några gånger efter att jag smort in dom. Jag skulle kunna tänka mig att köpa av den här, men samtidigt gillade jag inte riktigt hinnan som det kändes som det blev på händerna, men jag gillade doften och att den återfuktade väldigt bra.

L'Occitane Verveine Cooling Hand Cream Gel 10 ml (fått av en kompis). Åååh vad jag älskar den här doften!! Den doftar typ lemongrass (har förstått att verbena är nåt lite liknande), som jag har insett att är en av mina favoritdofter. En superlätt citronig doft som inte tar över, och som blir kvar på händerna ett tag, men så svagt att man knappt känner det. Handkrämen i sig var jag inte superförtjust i. Den var verkligen som en handkrämsgel, alltså en ganska konstig blandning. Den var ganska rinnig och inte superdryg. Jag upplevde inte heller att den var väldigt cooling. Kanske det kändes lite mer cooling än med en vanlig handkräm, och speciellt om det blåste lite medan man smorde in händerna. Men i övrigt var det inte väldigt mycket cooling med den, tyckte jag. Den kändes inte heller vidare skön och återfuktande då man smorde in, tyckte jag. Händerna kändes riktigt klibbiga ett litet tag. Efter en stund tyckte jag ändå händerna började kännas lite återfuktade, men jag upplevde ändå ofta att de började kännas torra väldigt, väldigt snabbt. Mina händer kunde också ofta se torra ut av den här krämen, och jag hade definitivt områden som var torrare än av andra handkrämer jag använt. Den höll sig absolut inte genom handtvättar och jag behövde smörja in händerna på nytt varje gång. Jag gillade tyvärr enbart doften med den här krämen, och skulle inte köpa av den själv. Jag tror det finns en normal handkräm med samma doft, och den kunde jag däremot tänka mig att testa.

Produkter för håret

Sephora Rose hair sleeping mask Smoothing & anti-frizz 30 ml (Sephora, 4,95€). Det här är verkligen inte en produkt för den som ogillar rosdoft, för den doftar väldigt starkt rosor. Man känner såklart inte det då håret är inpackat i hair cap:en, men inpackningen i sig doftar verkligen rosor. Masken var ganska lätt att applicera, också fast det kändes underligt och ovant att lägga en sådan produkt i torrt hår. Konsistensen var som en handkräm som är mot det lite, lite rinnigare hållet. Jag upplevde att det var lite svårare att få produkten att bli jämnt över håret då det var torrt, men det var inte megasvårt. Har man väldigt långt hår tror jag också det kan kännas som väldigt lite produkt. Det ser ut som en enorm mängd då man trycker ut det från förpackningen, men det fastnar och drar i sig helt annorlunda då håret är torrt. Man skulle fokusera på topparna främst, vilket jag inte vet om jag helt lyckades med. Mössan man fick med var relativt mjuk, jag hade av någon anledning förväntat mig att den skulle vara plastig men det var den inte. För mig var den passligt spänd utan att spänna det minsta, och höll väldigt bra mitt hår på plats. Kanske svårare om man har mycket längre och tyngre hår. Jag valde också att ha masken på över dagen istället för natten, för nattetid vänder jag på mig så himla mycket så jag vet inte om mössan skulle hållas på plats + att jag inte är en morgonduschare. På dom timmar jag hade masken i håret hann den torka nästan helt, men den var ändå ganska lätt att tvätta ur. Jag skulle inte säga att jag kämpade mer än med schampo + balsam sådär normalt. Efteråt var håret väldigt mjukt, smooth och jag skulle nog också säga att det var mindre frizzy. Dessutom höll det i sig ännu efter att jag hade sovit! Håret kändes och såg rent ut också, fast jag inte hade tvättat det med något annat. Jag tyckte håret doftade rosor ett bra tag efteråt, så som sagt är det nog inte en produkt för dom som ogillar den doften. Jag skulle bra kunna tänka mig att använda den här igen. Den funkade bra och höll vad den lovade! Lätt att använda också, fast inte mössan var speciellt snygg att gå omkring i, hehe. 

Ansiktsmasker

The Body Shop Drops of Youth Youth Concentrate Sheet Mask 21 ml (The Body Shop julkalender 2019, Lucka 3). Jag tycker väldigt mycket om just den här serien, så såg mycket fram emot att testa sheet masken. Den har samma fantastiska doft som resten av serien, en lätt blommig doft som också innehåller något annat. Jag tycker den påminner lite om liljekonvalj, fast jag vet att den inte innehåller det. Men som doftreferens då inget av innehållet är sånt jag har riktiga doftreferenser till. Den var lätt att veckla ut och lägga på ansiktet trots att den var rejält fylld med produkt, och precis som dom flesta sheet masker så var det otroligt kall. Av någon anledning har The Body Shop en väldigt konstig storlek på sina masker, för den räckte mer än väl över pannan och ner över hakan, men över kinderna så räckte den inte alls ordentligt. Dessutom var hålen för ögon och mun väldigt, väldigt små. Med andra ord var den lite för liten och satt ganska obekvämt, det trots att jag inte har ett väldigt stort huvud/ansikte, så jag kan tro att den sitter ännu sämre på många andra! Stort minus. På ansiktet kändes den ändå väldigt skön och behaglig, den kändes återfuktande och svalkande. Den gled omkring lite, men det var ändå helt väntat med tanke på mängden produkt i den och att passformen var väldigt dålig. Då jag tog bort den blev det var väldigt mycket produkt i ansiktet, och efter att ha försökt massera in det var jag ändå tvungen att torka bort en hel del. Det tog ett tag för det att dra in i huden, och det kändes lite småklibbigt ett långt tag efter. Men huden såg ut och kändes väldigt återfuktad och kändes fräschare, också dagen efter. Jag skulle nog inte sådär specifikt gå och köpa den här själv, den är ganska dyr och jag känner inte att den gjorde så mycket som priset skulle föreslå att den ska göra. Dessutom var passformen som sagt värdelös. En hyfsad mask, men inte riktigt värd priset för mig. Resten av Drops of Youth-serien är bättre!

Sephora Pineapple face mask Pore perfecting & smoothing (Sephora, 3,95€). Den här doftade faktiskt ananas! Dom flesta sheet masks brukar ju dofta ganska samma, men den här hade ananasdoft. Den var lätt att få att sitta bra i ansiktet och jag tyckte masken var en ganska bra storlek. Hålen för ögonen upplevde jag att var lite små och det var svårt att få den att sitta bra just där. Men i övrigt tyckte jag den passade mitt ansikte ganska bra. Den var mycket längre än den var bred, och det kunde ha varit en bättre fördelning där för att passa mitt ansikte bättre. Men det var bättre än masken jag skrev om här ovanför! Den satt ganska bra på ansiktet under tiden den skulle vara på, den gled omkring lite, men inte så mycket att jag behövde rätta till den annat än den där lilla biten mellan näsan och munnen. Masken skulle göra huden jämnare och minska porerna, och det tyckte jag den åtminstone till viss del lyckades med. Huden såg och kändes lite jämnare, och lite hade den nog fått porerna att minska. Men jag antar att man borde använda den några gånger för att på allvar se någon skillnad. Jag gillar Sephoras sheet masks för jag upplever att de lämnar kvar exakt rätt mängd produkt då man tar bort dom. Det gick lätt att massera in i huden utan att det blev en massa kvar, det drog in snabbt och huden kändes skönt återfuktad och inte klibbig efteråt. Ännu dagen efter kändes huden mjuk, återfuktad och skön. Jag tyckte väldigt mycket om den här masken och kunde bra tänka mig att använda av den igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar