05 augusti 2020

Vecka 29 (29.7-4.8)

Hur jag mått vecka 29 + tankar

Jag har fortsatt med att till och från må illa. Suck. Jag blir mer och mer känslig för hunger och vad jag äter då jag är hungrig. Vissa saker triggar mer illamående än andra saker, och det är inte supertrevligt då jag redan mår illa bara av att vara hungrig. Jag har också haft en hel del sura uppstötningar, speciellt på nätterna. Riktigt obehagligt att vakna i panik av att ha något som sökt sig upp till svalget, eller till och med upp i näsan! Så extremt äckligt. Det har bidragit till att jag till och från sovit värdelöst dåligt den här veckan. Sämre än förut. Vissa nätter har jag sovit okay, men det har varit många nu som jag inte fått sömn, eller som jag vaknat flera gånger på grund av sura uppstötningarna. Så tröttheten har känts av mer än förut.

Den här veckan har det också varit mycket rörelser. Väldigt mycket och hårda sparkar som till och från nästan gjort lite ont då de träffat opassligt. Jag tycker fortfarande det är jobbigt och hemskt. Den här veckan har det dessutom känts som om sparkarna hållit på nästan hela tiden. På grund av det och att jag sovit sämre har jag haft flera sämre dagar då jag extra mycket hatat att vara gravid. Usch och fy vad jag önskar att det skulle vara över snart. Jag har hatat att vara gravid sen vecka 5 ungefär, och det blir bara värre för varje vecka som går.

I övrigt har det varit en del smärta här och där som gjort det svårt och jobbigt att stiga upp från att ha suttit eller legat ner. Och gjort det jobbigt att gå. Huden på magen har också kunnat kännas väldigt stramande på kvällarna, och det har varit en allmänt jobbig känsla.


Magbild

Fotad 28+1.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar