07 augusti 2020

My Expert Midwife-produkter

Då vi kom hem från Kimito förra veckan plockade vi upp ett paket på vägen. Jag hade beställt några produkter från ett brittiskt företag och dom hade kommit medan vi var borta.

Redan långt före vi tänkte på att skaffa barn hörde jag några jag följer på Instagram prata väldigt gott om produkter från My Expert Midwife. Dom hörde alla till samma kompiskrets, och det var väl en av den som tipsat dom andra om produkterna och sen då de själva fick barn testade de dom och gillade dom och pratade om dom. Första personen som nämnde dom pratade om dom efter varje graviditet också, så jag påmindes om produkterna lite då och då. Hur som helst, det var personer vars omdöme jag litar på. Jag lade produkten och märket på minne och tänkte att jag måste kolla upp det om jag någon gång ska få barn.

Produkten de sådär specifikt pratade om är Spritz for Bits. Produkterna är inte speciellt billiga, och portot till Finland är...dyrt. Jag bestämde mig ändå för att beställa en av deras paket, Mum To Be Essentials, som just då var på rabatt och kostade £56. Sen hade de extrarea då man handlade för över en viss summa, så det kostade "bara" £50 (produkterna är värda £71, så ändå en riktigt bra rabatt!). Surt med £15 porto, men nåja. Jag kände att jag verkligen ville pröva deras produkter, och jag kände för att unna mig något eftersom jag verkligen hatar att vara gravid och det mesta känns jobbigt.


Produkterna var packade i en fin liten tygpåse.


Dom här produkterna fanns i min beställning. Så alla av dom är inte aktuella riktigt ännu. Jag har inte testat någon av dom, men jag lovar att återkomma då jag testat alla och har någon åsikt.


Typ veckan efter att jag hade beställt meddelade de att de nu finns i bland annat Boots (tror de enbart funnits på nätet innan dess).

Har du testat något från det här märket, eller har de något du skulle vara intresserad av? Dom har en spray som ska kunna hjälpa mot illamående också, den skulle jag gärna ha testat då jag mådde riktigt, riktigt illa. Det är möjligt att den inte alls skulle ha hjälpt i och med att jag mådde så otroligt illa, men skulle den ens hjälpt lite skulle jag sett det som en win.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar