24 januari 2020

Tillbakablick 2019: Oktober-December



I oktober hann vi med två lite längre promenader i fint höstväder. Vi hann med ett besök till Kimito där Alma fick busa av sig ordentligt. Två gånger var vi med ljus till stället på Sandudds begravningsplats där man kan lägga ljus för såna som är begravda på annan ort: på en födelsedag och på alla helgons dag. Efter att ha mått ganska bra då det kommer till sorgen, och det känts så mycket lättare och bättre, så var dom två dagarna tunga. Vi var också och såg The Play That Goes Wrong på Svenska teatern, och skrattade så vi grät! Fantastisk pjäs.


I november var vi till Kimito en helg igen. Jag besökte också Mima i Tavastehus för första gången. Välbehövd kompistid, och vi pratade bort en massa timmar. Jag tog också ledigt den här månaden, för jag kände att jag verkligen, verkligen behövde det. Det var poststrejk och mitt paket med min nya bullet journal tappade bort sig då jag valde att få det en deliveryfirma istället för posten. Den hittade ändå fram till slut. På Näsdagen gjorde YLE X3M sitcomen Född i farstun, och jag satt klistrad vid tv:n. Månaden avslutades med Per födelsedag och Forks show Chapter 1: The End.


I början av december var vi till Kimito igen. Jag återgick till jobbet och kände mig mer utvilad. Dessutom hade jag en julkalenderlucka att öppna varje dag, och det var roligt! Per och jag firade 10 år tillsammans, gick på julmarknader, var på slutförsäljning i Staples, och var på bio. Julveckan spenderades som vanligt på Kimitoön. Mycket god mat och så lite program som möjligt, i alla fall för min del. Nyåret firades hemma framför tv:n, precis som de senaste åren. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar