08 januari 2020

Sånt jag inte kommer fortsätta med på bloggen 2020

Det finns några saker jag inte kommer att fortsätta med här på bloggen under 2020. Alla grejerna är sånt jag testade på under 2019, men som jag i längden tyckte blev lite för mycket.

Det första är månadssammanfattningarna. Till en början var det roligt, men sen kände jag ganska snabbt att det mest bara blev upprepningar, och jag hade inte alltid något att skriva på alla punkter. Det trots att det var jag själv som knåpade ihop listan i början av förra året. 


Veckovideorna är den andra grejen som jag slutar med. Lite av samma orsak som månadssammanfattningarna. Jag tyckte det var väldigt roligt under första halvan av året, men sen blev det så jag för det mesta var på väg att glömma filma nåt, så det blev väldigt många klipp på Alma. Typ bara klipp på Alma vissa veckor. Jag kände för det mesta att jag inte gjorde något intressant som kändes värt att filma, eller sen så glömde jag kameran. Efter en riktigt tung start på sommaren tappade jag också lite motivationen till det mesta, bland annat att försöka hitta något intressant/roligt att filma varje dag. Det fanns inte så mycket som kändes intressant eller roligt då. Jag kommer nog ännu fixa lite små videon nu och då när jag känner för det, för jag tycker ju sånt är väldigt kul. Jag vill bara inte känna någon press att det varje dag måste fixas ett klipp och varje vecka ska de fixas ihop till en video.

Här kan du titta på veckovideorna från 2019:


Det sista är bullet journal-videorna. Också fast jag kunde tycka att det var roligt att göra dom så gjorde det mig lite stressad. I och med att jag bara har ett batteri till kameran jag filmade de videorna med så kände jag alltid att jag behövde skynda mig att filma så mycket som möjligt, helst allt, innan batteriet tog slut och jag måste ta en paus för att ladda det. Det gjorde att jag sällan kände att jag kunde lägga ner den tid jag ville på uppslagen, och de blev inte så fina som jag önskade. Och det tog såklart lite död på motivationen, både för att göra videorna och för bullet journalen i övrigt. Det kändes helt enkelt mest jobbigt att filma dom. Jag kommer däremot fortsätta posta foton på uppslagen varje månad, för jag vill fortfarande dela med mig av det eftersom det är sånt jag själv tycker är kul att läsa och titta på!

Här hittar du bullet journal-videorna från 2019:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar