20 januari 2020

Best Nine och Spotify Wrapped 2019

Nytt år betyder ju SJÄLVKLART en titt på Best Nine och Spotify Wrapped för 2019! Jag tycker faktiskt dom är rätt intressanta att se, både egna och andras.

Den Best Nine jag använt är den här. Det finns så många olika att välja på, men jag tror det här är den jag har använt alla år.

Först ut är Best Nine för mitt bloggkonto. Det kan du gå in och följa här! Jag var aktiv i början av året, men sen rann det lite ut i sanden då andra saker hände i mitt liv, och jag har inte postat på länge. Jag kanske ska försöka posta lite oftare igen, vi får se. 


Jag passar också på att dela med mig av min Best Nine från mitt personliga konto. Om du känner mig, eller om jag har ens en liten aning om vem du är, så godkänner jag troligen om du vill följa mig och skickar en följförfrågan.


Näst på tur är hur mitt Spotify-år ser ut! Grejen med Spotify för mig är att jag periodvis lyssnar väldigt mycket. Sen kan det gå en väldigt lång tid som jag inte alls lyssnar. Och jag har alltid haft det att då jag gillar en låt lyssnar jag på den på repeat. Länge. Och det brukar kunna synas i min Spotify Wrapped.


Jag har absolut hört någon av The Lonely Islands låtar förut, men jag har aldrig lyssnat på dom. Men i och med att vi i början av året såg Brooklyn 99, och jag där via hittade Andy Samberg, som sen gjorde att jag hittade The Lonely Island, så lyssnade jag på deras musik på Spotify. Jag gillade uppenbarligen vad jag hörde, för deras låtar var på repeat under ett längre tag. Jag lyssnar fortfarande på dom ganska ofta, men en period där i våras var det mycket.


I och med att ett årtionde tog slut hade Spotify också en sammanfattning för ens senaste 10 år. Att The Lonely Island tog andraplatsen på mest lyssnade är ändå lite roligt, med tanke på att jag lyssnat på dom i mindre än ett år. Emil Assergård var också en artist jag ett tag lyssnade mycket på, och ännu lyssnar på en del, så kanske inte helt otippat att hans finns med där. Och de resterande tre skulle det varit konstigt om inte fanns med. Speciellt McFly och Busted. Jag har gillar dom sedan lågstadiet, och är mina eviga favoriter.


Som sagt, det här var inte alls en överraskning. Jag skulle nog varit mer överraskad om McFly INTE skulle varit årtiondets toppartist för mig.


Här hittar du förra årets Best Nine och Spotify Wrapped.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar