30 september 2020

Empties september 2020

Jag övervägde att inte göra ett emptiesinlägg den här månaden i och med att jag bara har en ena produkt. Men sen tänkte jag äsch, varför inte? 

Garnier Body Intensive 7 days nourishing lotion probiotic extract + mango oil fast-absorbing for dry skin 400 ml (FeelUnique, 5,99€). Jag tyckte att den här till doften påminde väldigt mycket om deras Ambre Solaire Hydrating Soothing Sensitive Advanced After Sun som jag tyckte jättemycket om. Personligen tycker jag inte den doftar väldigt mycket mango, men jag har ingen aning om hur jag skulle beskriva doften heller. Jag vet bara att jag tycker väldigt, väldigt mycket om den! Den är inte en doft som tar över för mycket eller är för stark, men den lämnar ändå en liten doft på huden ett tag efter. Den här krämen var rätt rinnig, men inte för rinnig, så den gick lätt och bra att applicera, och den var ganska dryg. Den drog in i huden ganska snabbt, men jag har absolut testat produkter som gjort det betydligt fortare än den här. Jag upplevde inte att den blev som en hinna på huden, så det kändes ändå inte jobbigt att klä på sig ganska snabbt efter att man hade applicerat den. Huden kändes också återfuktad genast och det höll i sig länge. Jag gillade att den inte kändes för tung att använda sommartid, men jag tror den ändå skulle ge tillräckligt mer återfuktning för mig också under vintern. Jag kunde bra köpa av den här igen. Den räckte länge, återfuktade bra och doftade gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar