21 september 2020

Mera bebisgrejer

Idag tänkte jag passa på att visa upp några till av bebisgrejerna vi skaffat på sista tiden.

Babyskyddet vi valde är en Britax Römer Primo eftersom den är liten och lätt, och går att klicka fast på barnvagnen utan några adaptrar. I bilen kan man lägga fast den antingen med bälte eller med isofix-basen som hör till. Vi tyckte det var bra med något där båda funkar i och med att vi kanske inte alltid kommer använda det i vår egen bil.



Jag erkänner att jag har varit ganska specifik med vissa grejer vi skaffat till vårt barn. Och det jag inte varit specifik med har jag istället gått på känsla och vad jag tyckt sett snyggt ut. Dessutom har jag läst mycket recensioner och tester. Babysittern var en av grejerna jag var specifik med. Det blev en BabyBjörn Balance Soft.


Sista grejen jag tänkte visa upp idag är babynestet vi köpte. Där hade jag verkligen ingen aning om vad vi letade efter. Jag ville inte lägga sjukt mycket pengar på det, kändes absurt att lägga ut nästan lika mycket på ett babynest som på sängen, så det viktigaste var att hålla sig inom en rimlig budget. Eller ja, det viktigaste var ju att det skulle vara säkert, såklart. Valet föll tillslut på det här från Kaxholmen. Dom hade ett likadant med annat mönster som vi hellre skulle velat ha, men då det aldrig verkade komma in i lager så beställde vi det här istället. Det här visade sig ha en betydligt ljusare grå färg än det såg ut på bilden på hemsidan, så jag blev nöjdare än hade trott att jag skulle bli!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar