07 september 2020

Flicka eller pojke?

Det finns ju en hel del myter och sägner som säger sig kunna förutspå vilket kön bebisen man väntar har. Vi har ju valt att inte ta reda på kön, vilket gör dom här lite extraroliga. 

Det finns en hel del fler än dom här, men jag valde ut några som inte krävde att man gör en massa grejer. Såklart är det grejer som inte har jättemycket grund, om någon alls, så det ska tas med en enorm nypa salt!

1. Kinesiska befruktningskalendern - mammans ålder vid befruktningen och vilken månad man blev gravid berättar vilket kön det är.
Pojke.

2. Barnets hjärtslag per minut - över eller under 140 slag/minut.
Flicka. På ultraljudet i början av juni var det drygt 140 slag/minuten om jag minns rätt, och på senaste rådgivningsbesöket var det kring 150 slag/minuten. Men jag har förstått att det här är något som ändrar under graviditeten och dessutom är något som många upplevt att varit helt tvärtemot vad det påstås. 

3. Cravings efter sött eller salt/surt.
Pojke. Inga egentliga cravings, och det går i vågor om jag vill ha sött eller salt. Men främst salt/surt, precis som jag normalt också helst vill ha. 

4. Hög eller låg mage, och om den växer mer framåt eller åt sidorna.
Pojke. Hög mage och skulle säga att det mest är framåt. 

5. Mycket illamående eller väldigt lite/inget alls.
Flicka. Mycket. 

6. Acne och andra hudproblem eller bra hy.
Pojke. Jag tycker min hy överlag är bättre än annars, fast det inte är fantastisk, därför säger jag att den är bra.

7. Känner sig frusen eller varm.
Pojke. Varm. Men sen är det också sommar. 

8. Huvudvärk eller ingen huvudvärk. 
Flicka. Knappt någon huvudvärk alls. Bara några enstaka gånger. 

9. Torra och nariga händer eller mjuka och fina.
Pojke. Speciellt senaste veckorna har mina händer varit väldigt torra och ovanligt nariga. 

10. Humörsvängningar eller lugn.
Pojke. Jag har för det mesta varit lugn, och har inta haft några drastiska humörsvängningar. Jag har liksom fortsatt som normalt. 

Flicka = 3
Pojke = 7

Så enligt de här "testerna" ska vi troligen få en pojke! Spännande att se om det stämmer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar