18 september 2020

BB-väskan

Jag har verkligen noll koll på vad man behöver med sig till BB. Dom flesta jag pratat med säger att man egentligen behöver väldigt lite grejer. Jag valde att utgå ifrån listorna i appen Preggers. Men nu är jag ju proffs på att överpacka, så jag är 100% säker på att så även är fallet här. Jag är en av dom som alltid tänker att det är bättre med för mycket än för lite.

Jag tänkte idag visa vad jag har packat i bebisens och i min väska, och sen längre fram någon gång tänkte jag skriva om vad som faktiskt kom till användning och vad som var onödigt att ha med. Jag brukar alltid tycka såna inlägg är väldigt intressanta att läsa! Och kanske kan det hjälpa någon annan som funderar över vad som behövs.


I bebisens väska finns:
Blöjor
Våtservetter
Filt
Två spytrasor
Två pyjamasar
En (allt för stor) collegehalare 
Två par byxor
Tre bodys
Två par strumpor
Två par vantar
Mössa
Nappar (som ännu ska steriliseras, så no worries att dom ännu är i sin förpackning)
Och såklart babyskyddet, som inte är med på bild.

Den väskan har stått färdigpackad redan länge eftersom inget är sånt som varit i användning. Min väska däremot blev typ klar den här veckan. En del av grejerna är dessutom sånt som kommer få packas ner just innan vi åker, eftersom det är sånt som är i användning normalt. Dom grejerna har jag skrivit ner i en lista så vi inte ska behöva komma ihåg det i huvudet då det väl är dags.


I min väska finns:
Mjukisbyxor
Leggings
Munkjacka
Trosor
Amningsbehåar
Amningstoppar
Pyjamas
Strumpor
Yllesockor
Tofflor

Jag vet att vissa inte använder så mycket egna kläder på sjukhuset, så jag vet inte om typ något kommer komma till användning, annat än kläder för hemresan. Men ifall jag känner att jag vill ha egna kläder packar jag ändå med. 


Mjukt toapapper
Amningsinlägg
Hårborste
Handkräm
Deodorant
Body lotion
Bindor
Duschtvål
Balsam
Schampo
Face wash
Tandkräm
Tandborste
Läppbalsam
Ögonkräm
Ansiktskräm
Bröstvårtskräm


Kamera
Högtalare
Batteribank
Tablet
Hörlurar
Godis
Snacks
Häfte
Pennor
Hårspänne
Hårsnoddar
Sportdryck
Vattenflaska

Utöver det här ska det också med diverse laddningssladdar, mobil, plånbok och rådgivningskort. 

Att hitta en passlig väska var ett litet problem. Det rymdes inte i någon ryggsäck, och jag ville inte heller ha någon jättestor väska. Slutliga valet blev en typ weekend bag, och jag packade grejerna i olika väskorganiserare för att sen lättare kunna komma åt det som behövdes utan att behöva rota igenom allt. Pers grejer borde också rymmas med i samma väska eftersom han inte behöver med sig jättemycket. I värsta fall måste han ta en egen väska, men det ser ut som om allt borde rymmas hit.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar