31 juli 2020

Empties juni och juli 2020

I och med att jag haft så otroligt få tomma produkter så kändes det inte värt att skriva ett inlägg förra månaden. Istället har jag slagit ihop månaderna, ooooch det är fortfarande knappt några produkter alls. Jag använder så få produkter regelbundet just nu så inget blir slut.


Produkter för kroppen

Löwengrip Care & Color Feel My Heel Foot Balm 75 ml (Matsmart, 2,99€). Den här hade samma doft som resten i den serie som hade rosa förpackningar förut. En väldigt söt doft, nästan lite caramel-aktig. Jag gillar doften, men jag kan tro att den kan kännas lite för söt för vissa. Det här är en av de bättre fotkrämerna jag har testat. Den var lätt och behaglig att massera in i fötterna, och jag tyckte den drog in väldigt snabbt, i alla fall jämfört med de flesta andra fotkrämer jag testat. Visst fick jag sitta en stund och vänta, och valde sen oftast att dra på mig ett par mjuka strumpor för att inte halka, men den drog i alla fall in fortare än dom flesta krämer. Det blev inte någon supertydlig fet hinna på huden efteråt, utan då den dragit in ordentligt så kände man den inte alls. Fötterna kändes väldigt återfuktade efteråt, och med regelbunden användning minskade den drastiskt på torra områden och ställen med hård hud. Verkligen en fotkräm jag kan rekommendera att testa! Jag skulle gärna skaffa av den här igen.

N.A.E. Delicatezza Fragrance-free hand soap 300 ml (Goodiebox juni 2020). Jag har bara testat en N.A.E.-produkt förut, och var inte speciellt imponerad. Men den här var faktiskt mycket bättre. Den skulle ju vara doftfri, och det var den. Typ. Jag tyckte den hade en vag lukt av papplåda eller något i den stilen. Alltså lite udda. Men det var inte en supertydlig lukt så den störde inte. Jag tyckte inte heller att man kunde känna den på händerna efter att man använt den här, och man kände den inte så mycket medan man använde den. Det var nog mest om man faktiskt doftade på produkten i sig. Den var ganska rinnig, men som handtvål stör det mindre än som duschtvål, anser jag. Händerna kändes väldigt rena efteråt. Jag upplevde inte att den var speciellt dryg, men jag använder ofta ganska mycket handtvål, så jag antar att man kunde få den att räcka väldigt mycket längre än vad den här gjorde åt mig. Cirka en månad är ändå helt okay, men då använde jag också en annan tvål till och från. Jag skulle gärna fortsätta använda den här, för jag tyckte faktiskt väldigt bra om den. Men den är allt för dyr, tycker jag, och känner inte den är värd runt 5€. Det finns så många andra OTROLIGT mycket billigare handtvålar som är minst lika bra. 


Produkter för håret

Bio2You Natural Hair Mask with silk proteins and amino acids 50 ml (BetteBox februari 2019). Trots att jag har halvlångt hår räckte den här lilla bruken till väldigt många användningar. Jag tror att man säkert kunde fått den att räcka länge till och med, för den var ganska dryg. Den hade en ganska stark doft, men jag upplevde den inte som speciellt störande. Lite caramel-aktig kanske? Den var lätt att massera in i håret, och var inte överdrivet svår att tvätta ur. Visst krävdes det lite jobb, men det var ändå så att man kände att man fått det urtvättat ordentligt. Jag tyckte håret blev blankt och mjukt av den, och gav det volym. Volymen märktes av lite dagen efter ännu, men tydligast var det just efter att jag hade använt masken och håret fått torka. Mitt hår var ganska frizzy efteråt, men det tror jag man lätt kunde fixat till med någon produkt, utan att förstöra volymen, blankheten eller mjukheten allt för mycket. Jag kunde bra tänka mig att köpa av den här.

Cutrin Sensitive Volumizing Mousse (BetteBox juli 2019). Den här kan jag tyvärr inte säga något alls om. En dag då jag steg in i badrummet var det en stor pöl av någon konstig vätska på golvet. Då jag öppnade badrumsskåpet var där också massor av klibbig vätska. Efter att ha inspekterat alla burkar och flaskor så märkte jag att den här var i princip helt tom, och jag har aldrig använt den. Efter mycket letande hittade Per ett pytte, pytte, pyttelitet hål i den där det hade läckt ut. Jag har fortfarande ingen aning om hur det hänt, men troligen i flytten. Det konstiga är att den efter flytten först låg i en låda ett tag, och någon dag innan den här händelsen hade jag packat upp den, och sen stod den orörd i badrumsskåpet. Och den har inte varit bredvid något vasst. Ändå väldigt duktigt av den att täcka översta hyllan i badrumsskåpet, sen rinna ner i ena hörnet av skåpet, och söka sig ner längs med väggen utan att hamna på eller i lavoaren eller skåpet under lavoaren, och sen ner på golvet. Det kan jag ändå säga, att den doftade verkligen ingenting. Och det kan nog vara ett stort plus, för såna här produkter brukar kunna dofta ganska starkt. Den här lever nog upp till sitt namn att den är sensitive. I och med att det här inte är en produkt jag flitigt använder så skulle jag säkert inte köpa av den. Men skulle jag däremot vara på jakt efter en mousse kunde den här vara ett alternativ, just för att den inte luktar något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar