22 juli 2020

Helgen

Det är superlängesen jag skrev ett inlägg om den gångna helgen. Men alltså vi har inte gjort så mycket, varken under helgerna eller vardagarna, på sista tiden. Dels på grund av mitt mående, men också mycket på grund av corona och alla restriktioner.

Senaste helgen passade vi ändå på att på lördagen åka till en av våra favoritparker som nu ligger riktigt i närheten igen. Sist vi bodde i de här områdena hade vi gångavstånd till den, men nu bor vi en lite längre bit ifrån så vi valde att ta bilen dit.

Vi gick bara omkring 1,6 kilometer, men det var mer eller mindre allt jag orkade med. Ändå en win att jag bara mådde lite illa och bara hade ganska ont. Alma sprang typ hela rundan, så hon var också ganska slut då vi var klara. Det var också ganska varmt, så det bidrog tills hennes trötthet. Trots den korta rundan och att vi bara var ute i 25-30 minuter så hann vi med tre vattenpauser för henne.



Vi började också öva lämna Alma ensam. Hon har ju klarat det galant senaste 1,5 året på gamla stället de få gånger hon behövt vara ensam en stund, men i och med att vi flyttat och hon inte känt sig 100% hemma här, inte är van vid att höra andra människor så mycket som man gör här och hon dessutom vant sig vid att vi båda är hemma mer eller mindre hela tiden sedan mitten av mars så har det blivit svårare igen och vi kände att vi behöver öva upp henne korta stunder åt gången igen innan alla inblandade känner sig trygga med att hon är själv vid behov. Trots att det under lördagen bara var 5 minuter så gick det faktiskt riktigt bra! 

Tyvärr började jag må riktigt, riktigt illa senare under kvällen. Jag tror jag plötsligt blivit rätt känslig för saker och börjar lätt må väldigt illa om jag äter "fel" saker. 

Följande dag fick bli en lite lugnare dag. Vi tog en promenad under förmiddagen och sen var det dags att tvätta Alma så vi senare under dagen skulle kunna lägga nytt anti-fästingmedel på henne. Utöver det övade vi på att lämna Alma ensam en kort stund igen, Per förde ner lite fler grejer till förrådet och vi fixade lite smågrejer här hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar