01 juli 2020

Vår tredje bröllopsdag

Idag firar vi vår tredje bröllopsdag!

Precis som varenda år är jag överraskad över att det gått ännu ett år, för bröllopet känns som om det var precis nyss.

Det blir inget större firande i år heller. Vi är båda trötta efter flytten, och det är mitt i veckan. Dessutom har jag varken ork eller mående att göra speciellt mycket. Det blir nog bara att laga lite god mat och dricka något gott.

Fotograf Julia Lillqvist (www.julialillqvist.com)

I år går tankarna också till alla de som planerat gifta sig under 2020, men som blivit tvungna att planera om. Antingen genom att flytta bröllopet eller ändra hur de firar. Personligen vet jag att jag nog skulle haft väldigt svårt för det, och hanterat situationen dåligt på grund av all stress. Såklart är det viktigaste att få gifta sig med den man älskar, men då man planerat något i kanske flera år, eller i alla fall under en längre tid, och man är så inställd på att det ska bli på ett visst sätt, och det finns så många förväntningar på dagen, då är det väl inte mer än naturligt att det kan kännas överväldigande och pissdåligt att behöva tänka om helt och hållet och (snabbt) behöva fatta stora beslut kring hur man vill göra. Och sen ändra allt enligt nya planerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar