31 maj 2019

Empties maj 2019


Produkter för ansiktet

Lumene [Classics] Eye Cream for All Skin Types 15 ml (Prisma, 4,95€). Den här hade ingen egentlig doft, i alla fall inte en supertydlig doft som märktes av väldigt mycket. Den gick lätt att smörja in, och jag tyckte den drog in i huden ganska fort. Den irriterade inte mina ögon, men jag kunde tycka att den ibland nästan kändes lite för fet på något vis. Under vissa dagar kände jag att mina ögonlock kunde bli ganska oljiga. Nog för att dom oftast blir det oberoende av om jag använder någon produkt eller inte, men jag tyckte att dom kanske blev lite oljigare av den här. Det var överlag inget som störde, men jag märkte det om jag till exempel använde ögonskugga, och dom dagarna kunde det vara lite störigt. Jag kan inte säga att jag såg eller märkte någon direkt skillnad då jag använde den här, men den lovade typ inget annat än återfuktning heller. Precis som de flesta ögonkrämer jag prövat så var den här ganska dryg, och jag tror att jag hade av den här i omkring ett år. Till skillnad från många ögonkrämer ska den här dessutom hålla öppnad i 12 månader. De flesta andra jag haft har det stått 6 månader på, och det känns väldigt lite med tanke på hur länge det tar att använda upp en sådan här tub. Det är också en väldigt prisvärd ögonkräm, för det är av någon anledning en produkttyp som alltid kostar massor. Jag kommer med stor sannolikhet köpa av den igen. 

Produkter för kroppen

Oh-Lief Natural Hand Lotion Lavendel & Romersk Kamomill, Rogivande & Lugnande 150 ml (Matsmart, 2,99€). Den här är tyvärr inte slut, men jag får inte längre upp något med pumpen, och hur jag än beter mig så får jag inte ut det sista. I och med att dens bäst före-datum var i mars 2018 så tänkte jag att jag inte tänker anstränga mig mer. Jag tyckte supermycket om doften. Jag tyckte den tydligaste doften var lavendel, en doft jag tycker ganska bra om i de flesta produkter, men man kunde också känna kamomill. Den skulle vara lugnande och rogivande, och jag vet inte om det var på grund av produkten eller för att vi har en massageolja med lavendel som jag tycker är lugnande + att jag har en spray som ska göra att man sover bättre, som också är lavendel, så jag liksom förknippar doften med lugn. Konsistensen på den här handkrämen är väldigt annorlunda jämfört med andra handkrämer jag använt. Ganska fet, och jag vet inte hur jag ska beskriva krämen riktigt. Det tog ett litet tag för den att ordentligt dra in i huden, och man behövde inte mycket av krämen. Händerna kändes återfuktade ganska länge efteråt, tyckte jag. Efter att krämen börjat dra in kunde det bli som en hinna en stund, så man kunde inte smörja in händerna precis innan man skulle göra något. Överlag en väldigt bra handkräm! Jag gillade att det var en pump på den, men det gjorde tyvärr att jag inte kände att jag ville ha den med mig i väskan, utan det blev en kräm som bara användes hemma. Det enda, och stora, minuset var att det inte går att få ut det sista. Det gör också att jag inte vet om jag skulle köpa av den igen.

The Body Shop Spa of the World Adriatic Peony Body Wash 60 ml (The Body Shops julkalender 2018, Lucka 12). Den här duschtvålen hade en lite djupare blomdoft. Jag gillade doften väldigt mycket för den kändes inte supersöt och var inte heller jättetydlig, upplevde jag. Jag tyckte inte den blev kvar på huden väldigt länge efter att man hade använt den. Tvålen var ganska krämig, och den behövdes inte väldigt mycket för att den skulle löddra ordentligt. Jag tyckte också den löddrade ganska mycket, något jag gillar med duschtvålar. I och med att man inte behövde så himla mycket per gång räckte den här lilla flaskan till ganska många duschar. Den skulle vara avslappnande, och tja, jag vet inte om jag märkte något speciellt? Men den gjorde ju inte att jag kände mig piggare, och den gav inte den där kicken till min hy som vissa duschtvålar gör som ska få en att piggna till. Så jag antar att den är avslappnande då. Precis som men många av The Body Shops duschtvålar upplevde jag inte att den återfuktade min hy speciellt mycket, och min hy kunde kännas ganska torr efteråt. Kanske inte lika torr som efter att jag använt en duschtvål från deras "vanliga" serier, men fortfarande ganska torr. Jag gillade doften, men i övrigt tycker jag inte det var något speciellt med den. Jag skulle bra kunna använda av den igen, men det är inte en duschtvål jag kommer rusa iväg och köpa.

Nivea Oil in Lotion Coconut & Monoi Oil 4 ml vardera (BetteBox maj 2019). Den här doftade verkligen kokos, men med någon annan doft medblandad. Det var ändå inte en doft som jag upplevde att tog över för mycket, den var liksom inte påträngande och obehaglig. Den gick väldigt lätt att smörja in, och jag tyckte den drog in i huden ganska lätt. Det var en ganska fet kräm, så det känns som om den skulle vara lite för mycket för min hy sommartid. Däremot skulle jag gärna pröva den under vintern. Trots att den kändes väldigt fet var den ändå väldigt rinnig och lätt att massera in, troligen för att det fanns olja med i den. Den återfuktade väldigt bra och blev inte som en klibbig hinna på huden. En sådan här räckte mer än väl till ett helt ben. Troligen skulle det ha kunnat räcka till mer, men det är så krångligt att fördela ordentligt då det är en sådan här förpackning. Jag tror det kan vara en väldigt dryg produkt. Doften kändes väldigt somrig, men produkten i sig kändes som mer som en vinterprodukt. Jag skulle väldigt gärna vilja pröva den här ordentligt, kanske med någon annan doft och under höst och vinter. Jag tror jag kommer köpa av den här.

Produkter för håret

Ikoo Infusions Hair Fresh-Ups Perfume Sheets with mint and camelia leaf extracts 1 sheet (BetteBox april 2019). Jag visste inte riktigt alls vad jag skulle förvänta mig av den här produkten. Den var som en lite större bomullsrondell som hade en liten ficka man kunde lägga fingrarna i för att få bättre grepp. Man skulle stryka den över håret, och det skulle ta bort lukter och istället ge en lätt parfymdoft till håret. Den var lätt att stryka i håret, torkade snabbt och gjorde inte att håret såg smutsigt ut. Det var väldigt mycket produkt i den här ena rondellen, så det var ännu en hel del kvar då jag tyckte att jag att applicerat i hela håret, så en sådan här räcker nog bra till någon med betydligt längre hår än vad jag har. Jag vet inte vad jag hade förväntat mig att den skulle dofta, men inte det den gjorde. Det var som en underlig blandning mellan mjöd och Sprite ungefär, med lite mint i. Jag kände ingen supertydlig doft i håret tyckte jag, men lite i alla fall. Helt okay enligt mig, för jag vill inte direkt att mitt hår ska dofta starkt av parfym. Doften försvann också ganska snabbt från håret, tyckte jag. Jag tror jag kunde överväga att köpa av den här produkten, typ om jag visste att jag skulle någonstans där jag inte har möjlighet att tvätta håret på ett tag. Men som en produkt sådär till vardags? Njä. Jag klarar mig utan, också fast det var en helt okay produkt.

Sim Sensitive Argan Care Vitalizing Shampoo 7 ml och Sim Sensitive Argan Care Vitalizing Conditioner 7 ml (fick dom av min kusin). Den här påminde mig väldigt mycket om den andra jag testade föra månaden. Dom doftade ganska lika, men var lite mindre trälim i konsistensen. De här var lite mer oljiga. Jag tyckte inte att håret ändrade lika drastiskt och blev mjukt som med den andra, men jag märkte nog en tydlig skillnad redan då jag tvättade håret. Håret blev genast mjukare. Då det hade torkat var det supermjukt, blankt och väldigt lätt. Tyvärr gjorde de här också att mitt hår blev väldigt, väldigt elektriskt. Båda produkterna var lätta att jobba in i håret och skölja ur. Det här schampot var lättare att få att löddra jämfört med det jag använde förra månaden. Jag kunde tänka mig att köpa av de här, om jag kom på ett sätt så inte håret blev då elektriskt efteråt.

Schwarkopf Professional BlondmeKeratin Restore Bonding Mask All Blondes 30 ml (BetteBox februari 2019). Den här hårmasken har en väldigt bekant doft, men jag vet inte vad det påminner mig om. Kanske andra av Schwarzkopfs produkter, eller något schampo min frisör använt? Hur som helst är det en doft jag tycker ganska bra om. Inte sådär överdrivet mycket åt något specifikt håll. Den håller sig ganska länge kvar i håret, vilket gjort att jag gick och doftade på mitt hår länge efter att jag använt masken. Masken var sådär lagom "rinnig". Den var alltså inte stenhård, men rann inte heller. Utan det var sådär passligt mjuk, och det gjorde att den var lätt att applicera och jobba in i håret ordentligt. Jag hade den i håret medan jag var i bastun, så jag kunde ofta ha i den ganska länge. Jag tyckte den var ganska lätt att tvätta ur, inte speciellt mycket svårare än till exempel balsam. Efteråt blev mitt hår otroligt mjukt och blankt, och var inte speciellt frizzy, utan såg bara allmänt snyggt ut!  Jag trodde den här lilla skulle ta slut på typ 2-3 användningar, men jag använde den cirka en gång i veckan i 2-3 månader, och jag använde till och med lite mer än jag tyckte behövdes de flesta gånger, så den var riktigt dryg. Jag gillade den här hårmasken riktigt mycket, och kunde tänka mig att köpa av den.

Ansiktsmasker

Superdrug Argan Oil Clay Mask 15 ml (Superdrug, £0.99). Den här masken innehåller argan oil och acaibär, och doftar ganska gott. Ganska likt de flesta argan oil-produkter, men med någon annan doft med i. Den var lätt att applicera, och jag tyckte den var lite lösa i konsistensen än många lermasker bruka vara. Jag tyckte det var väldigt mycket produkt i den här förpackningen, också fast det väl är lika mycket som i alla andra av Superdrugs masker. Det blev ett ganska tjockt lager. Till en början tyckte jag de kändes lite som det stack i huden, men det var inte speciellt mycket och höll inte i sig så länge. Masken torkade delvis, och jag upplevde att den var ganska svår att tvätta bort. Jag fick kämpa en bra stund innan jag fått bort allt. Masken skulle rensa porerna, göra huden mjuk och återfukta. Jag tyckte den rensade porerna sådär halvbra. Visst såg min hy väldigt ren och snygg ut efteråt, men det finns masker som rensarna porerna bättre. På något underligt vis kändes min hy sådär halvt återfuktad och pigg, men den var ändå ganska torr efteråt. Inte så det kliade, men absolut så den såg torr ut och behövde ansiktskräm. Men åh vad mjuk huden blev! Verkligen helt galet mjuk! Jag tyckte också huden såg väldigt jämn och snygg ut. Jag skulle absolut kunna köpa av den här masken igen.

Löwengrip Care & Color City Living Facial Mask 100 ml (Matsmart, 5,99€). Det står att den här masken är mildly scented, men jag tyckte faktiskt den hade en ganska stark doft. Jag gillade doften, och det var en ganska mjuk doft på något vis, men jag tyckte den var förvånansvärt parfymig för att vara en produkt för ansiktet. Masken i övrigt såg ut och kändes som en ganska fet ansiktskräm. Jag upplevde att jag verkligen behövde mycket av den varje gång för att den skulle göra någon skillnad. Masken torkade inte, men man kunde se att den typ drog in i huden, och jag upplevde att den var ganska svår att tvätta bort. Jag såg ingen superstor skillnad efter att jag hade tvättat bort masken, men då jag hade använt den några gånger kunde jag ändå tycka att den lite återfuktade ansiktet, och nog kanske lite lugnade huden. Den skulle vara lugnande för en stressig eller oren hy som dagligen utsätts för avgaser och förorening från stadsmiljö. Och alltså, kanske den gjorde allt det? Men jag märkte tyvärr inte jättestor skillnad. Inte så stor skillnad att jag känner att det skulle vara värt att köpa av den igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar