03 maj 2019

Första maj

I onsdags passade vi på att ta en lite längre promenad eftersom det var en ledig dag. Kan inte annat än älska lediga dagar mitt i veckan! En längre promenad var dessutom en bra idé då det sen varit regn och rusk och kallare efter det. Första maj bjöd i alla fall på soligt väder, också fast det blåste ganska kallt.

Allt har verkligen börjat bli grönt och fint nu! Det har hänt så snabbt, som det väl gör varje vår. Men jag kan inte låta bli att älska just den här tiden då man precis börjar se årstidsbytet så tydligt. Jag är evigt tacksam för att jag inte är pollenallergiker, så jag verkligen kan njuta av den här tiden på året. 





Alma har också vårkänslor och är lite extra glad nu då det inte längre konstant är kallt och blött.








I och med att maj nu har börjat har också sista nedräkningen till semester nummer ett och resan påbörjats! Spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar