20 maj 2019

Vad som får följa med på resan

Jag vet inte varför, men jag kan tycka det är superintressant att se vad folk packa med sig då de åker på resa. Idag tänkte jag därför visa de produkter jag kommer packa med då vi åker till Kreta i juni. Under helgen har vi lite smått påbörjat packandet eftersom vi kommer vara borta en hel del nu innan resan.

Sist skrev jag bara om vilka grejer jag tog med från olika BetteBoxar. Den här gången tänkte jag att vi tar en titt på mer eller mindre allt jag tar med mig då det kommer till hudvård och såna saker.

Den här gången har vi valt att ta med oss solkräm istället för att köpa på plats. Sist köpte vi där, men det var minst lika dyrt som här. Vi köpte första flaskan på hotellet under första dagen, och där var det SÅ dyrt. Därför har vi under de senaste månaderna passat på att köpa då vi hittat på erbjudande till exempel. Dessutom vill vi ha solkräm till hands genast vi kommer fram, speciellt som vi den här gången landar redan 10 på morgonen. Sist kom vi till hotellet runt midnatt. Vi köpte också av min favorit after sun-kräm.

Jag hittade också "solkräm" för håret som jag ser fram emot att testa. Jag ville ha någon produkt som skulle skydda håret från solen, men hade problem att hitta någon vettig. Nu har jag med schampo och balsam som har UV-skydd, och sen den här krämen. Den ska också skydda mot klor och ska göra så håret blir mindre torrt. Låter som en spännande produkt!


Den här gången ska vi testa ACOs solkräm för ansiktet. Då vi köpte den fick vi på köpet två små testers med Avènes solskydd för ansiktet från deras serie för problemhy. Ser supermycket fram emot att testa den! Jag har alltid problem med att solkräm täpper till porerna, och jag får alltid finnar och allmänt extradålig hy. Ska bli intressant att se både hur Avènes och ACOs krämer beter sig. Sen fick man ju i den här månadens BetteBox också en solkräm för ansiktet, så den får också följa med. Vi får se var vi använder, men jag tar med den i alla fall, för den här krämen vet vi båda att vi gillar.

Sen har vi också ett läppfett med solskydd.


Jag kommer också ta med en heat defence-spray för håret, mest ifall jag vill föna håret någon dag. Jag brukar inte, men det känns bra att ha med något för det också.

Sen kommer jag ta med det här schampot och balsamet. Jag kommer färga håret i slutet av den här veckan och då börja använda av dom här. Jag funderade på att skaffa produkter i resestorlek, men det känns onödigt då jag har så många på lager och det här är dom jag kommer börja använda nu. De har också UV-skydd i sig, och ska vara för färgat hår. Känns lika bra att bara köra på med samma. Det är inte speciellt stora förpackningar heller. Jag funderade också att hälla över lite i såna där tomma små burkar man kan köpa för resor, men jag vet inte, jag föredrar att ha dom riktiga förpackningarna.


Jag har en duschtvål i resestorlek. Jag ville också ha min ansiktstvål i resestorlek eftersom jag kände att jag skulle ha nytta av det under resten av sommaren, och den normalstora förpackningen är så stor. Tyvärr fick jag veta att den produkten kommer tas ur sortimentet och därför inte riktigt går att hitta mer, och de förslog istället en annan i Korres-butiken (som vi tydligen har här i Helsingfors). Tyvärr fanns inte den heller i resestorlek, så jag fick den här istället som en gratis tester från butiken. Den är typ samma som den de tipsade om, men inte riktigt. Den här fick man en gång i en BetteBox, så jag har prövat den

Jag skaffade en ny toner, eftersom den jag använder just nu är svår att resa med. Sen har jag valt att ta med min vanliga ansiktskräm, -olja och ögonkräm. Jag funderade på att skaffa en annan ansiktskräm, gärna i liten förpackning för det kändes otympligt och onödigt tungt att resa med en glasförpackning. Men jag älskar krämen så mycket att jag MÅSTE ha med den. Samma med oljan. Normalt skulle jag välja att inte ta med en olja.


Sen en kategori med lite allt möjligt. Jag kommer använda rakgelen man fick i senaste BetteBoxen, dels för att det är en passlig storlek, men också för att det är min favoritrakgel och jag annars skulle haft med den i fullstorlek. Jag kommer också testa en antiperspirant jag fick i någon BetteBox men ännu inte hunnit öppna. Mest för att min nuvarande är totalt värdelös. Vi har med oss några stycken av de här små Listerine-flaskorna, och så tar jag med mina vanliga tandtrådar, som är bland de få jag klarar av att använda. Och så har vi två olika sorters tandkräm i liten storlek.


Jag skaffade en ansiktsmask som är just för after sun, för sist var det skönt att ha en sån. Jag känner att det kan behövas, speciellt efter någon av våra utflykter då man kanske varit i solen lite mer än vanligt. Sen kommer jag också ta med min tredje The Body Shop-favorit. Den tänkte jag inte heller ta med först, men nu får den följa med av samma orsak som krämen. Jag känner att min hy kommer tacka mig för att jag använder den här några gånger under resan, för den bidrar verkligen med extra återfuktning.


Sist sminkade jag mig inte en endaste gång under våra två veckor på Kreta. Jag kommer ändå ta med mig några produkter den här gången också, ifall jag får lust att piffa till mig till middagen någon kväll. CC-krämen är kanske lite ljus sen då jag fått lite färg, men vi får se. Mascaran köpte jag ju då vi beställde från Superdrug sist. Trots att färgen är brun-svart och inte svart så ser den ändå svart ut. Det här man länge min favoritmascara då jag först började använda mascara på allvar, så därför tänkte jag att jag ville pröva den igen. Tyvärr är den nog inte en favorit längre, tror jag. Jag märkte knappt någon skillnad då jag använt den, nu då jag vant mig med mascaror som verkligen gör skillnad. Men den separerar i alla fall fransarna snyggt.


En concealer och colour corrector får också följa med. 


Två förpackningar med hand wipes tar jag också med. De är bra att ha i handväskan, man vet aldrig när man kan behöva såna. 


Den här gången tänkte jag att jag ska visa upp "medicinskåpet" som följer med också. 

Plåster av olika slag och olika sorters värkmedicin. Den här gången tar vi också med mjölksyrebakterietabletter och multivitatabletter.


Vi har också med åksjuketabletter, Rennie och Imodium. Nytt för den här resan är hydrocortisonkräm. Det som inte finns med på bild är mina lugnande för flygresan.

Mer eller mindre hela reseapoteket vi har med oss brukar förbli oanvänt, men det känns skönt att ha det med sig ifall man skulle behöva något. Jag kan ibland känna att jag mår lite bättre under till exempel flygresorna bara för att jag vet att jag har typ alla tänkbara tabletter till hands och kan få bukt på det mesta. Jag slipper liksom paniken över att om något händer så har jag inget som kan tänkas hjälpa. Jag har varit med om flygresor då jag haft otroligt huvudvärk, men inga värktabletter. Det har varit helt olidligt vidrigt!


Det mesta får plats i de här praktiska necessärerna jag också köpte sist vi beställde från Superdrug. Gillar att de är genomskinliga så man har åtminstone lite översikt över innehållet!


Vad brukar du ha med dig i hudvård och så vidare då du reser? Något jag glömt men som jag absolut borde ha med?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar